Замовити безкоштовний прорахунок

Топ-10 найдавніших роздрібних мереж США, що зберегли свій бізнес

Топ-10 найдавніших роздрібних мереж США, що зберегли свій бізнес

6-11-2019

Історія мережевого рітейлу в 10 найстаріших і найповажніших прізвищах

 

У цій статті зібрано топ-10 найбільш давніх роздрібних мереж США, що дожили до наших днів. Кожен тайтл — це монументальний кейс про те, як треба керувати торговим бізнесом. Це не просто якісь там успішні гравці або стійкі бренди роздрібного ринку, а справжня «сіль землі» рітейлу — хтонічні мастодонти, які намотали на свої бороди по півтора-два сторіччя!

Зараз рітейл переживає один із самих складних і агресивних економічних кліматів, але ці компанії бачили, а головне — перенесли на своїх плечах часи й обставини набагато гірші. Протягом цілих двох сторіч вони ухитрялися добиватися успіху і давати своїм покупцям саме те, чого ті бажають. Вони невтомно адаптувалися до умов ринку, протистояли конкуренції та розширювали свою базу; змогли уникнути накопичення надмірних заборгованостей, а також недавньої хвилі консолідацій та закриттів роздрібних магазинів. Ось чому їх досвід заслуговує особливого визнання.

Щоб претендувати на місце в списку, кожна компанія повинна була мати щонайменше 10 магазинів у США, або перевищити обсяг продажів в 100 мільйонів доларів. При цьому кожна торговельна марка повинна була працювати безперервно аж до сьогоднішнього дня, знайшовши свій власний переможний рецепт довголіття та успіху в мережевому рітейлі. Цей топ-10 було складено з веб-досліджень роздрібних мереж, галузевих джерел і контактів з експертами по роздрібній торгівлі.

№10: Sears. 1886

Компанія Sears, Roebuck and Company, широко відома як Sears, була заснована Річардом Уорреном Сірсом у Чикаго як роздрібний каталог, який продає годинники. Бізнес рітейлера швидко зріс до продажу всього: від швейних машин до автомобілів. До 1895 року компанія випустила 532-сторінковий каталог, який став відомий як Біблія споживача. Перший магазин Sears був відкритий у Чикаго в 1925 році. Сьогодні Sears управляє більш ніж 1500 магазинами під різними брендами і форматами.

№9: Barnes & Noble. 1873

Barnes & Noble є найбільшим роздрібним продавцем книг у Сполучених Штатах. Компанія почала свою діяльність у 1873 році в Уітоні, штат Іллінойс, як видавець книг під керівництвом Чарльза М. Барнса. Він відкрив свій перший книжковий магазин у 1917 році в партнерстві з Дж. Клиффордом Ноблом у Нью-Йорку, де компанія знаходиться і досі. Сьогодні вона керує 638 магазинами у всіх 50 штатах і домінує в книжковому бізнесі США.

№8: Von Maur. 1872

Петерсен та троє його синів відкрили свій магазин площею усього 20 на 50 футів у центрі Давенпорта, штат Айова, у 1872 році. У 1916 році сім'я Петерсен продала вже набагато більший універмаг партнерству Harned & von Maur, яке також мало магазин, відкритий у 1887 році. До 1928 року обидва магазини були об'єднані в один під назвою Petersen Harned & von Maur. Сім'я фон Мора у 1937 році перейшла у володіння магазинами повністю і офіційно змінила назву на ту, яку їх мережа магазинів носила у 1989 році — Von Maur. Сьогодні Von Maur виріс у роздрібну мережу із 31 магазинами та універмагами у 14 штатах США. Фірмовим елементом магазинів Von Maur є піаніст, який у робочий час виступає для клієнтів наживо.

№7: Saks Fifth Avenue. 1867

Компанія Saks Fifth Avenue є наступником бізнесу, заснованого Ендрю Саксом під назвою Saks & Company. У 1923 році вона об'єдналася з Gimbel Brothers і діяла як автономна одиниця. У 1924 році Хорас Сакс і Бернард Гімбеля відкрили висококласний Saks Fifth Avenue у Нью-Йорку. Вони втілили в життя свою мрію: магазин, який став символом, синонімом модного, елегантного, аристократичного lifestyle. До сих пір заможні клієнти приходять в Saks Fifth Avenue тільки заради обслуговування та найостанніших колекцій одягу. У 2013 році Hudson's Bay Company (HBC) придбала Saks Fifth Avenue, і відкрила свій перший магазин у Канаді в 2016 році.

№6: Bloomingdale's. 1861

Bloomingdale's, що у даний час належить Macy's, була заснована у 1861 році братами Джозефом та Ліманом Дж. Блумінгдейлом. Вони почали продавати спідниці-обручі, а коли їх популярність знизилася, брати перейшли на жіночий одяг і спеціальні аксесуари. Магазин став відомий своїм обслуговуванням привілейованих покупців консьєржами, що сьогодні більш відомо як клієнтоорієнтованість у поєднанні з технологіями баз даних. Зараз у цій мережі 20 магазинів, розташованих переважно у прибережних штатах.

№5: Shaw's. 1861

Джордж С. Шоу відкрив свій перший магазин у Портленді, штат Мен, у 1861 році. Це був магазин чаю, який поступово розширив свої представництва і продавав продукти харчування у Новій Англії. Кілька років тому інший новозеландець, Мейнард А. Девіс, заснував Відкриті ринки Броктона (BPM) у районах Броктона і Нью-Бедфорда, у штаті Массачусетс. У 1919 році компанії об'єдналися, але діяли незалежно. Лише в 1979 році компанія офіційно зупинилася на назві супермаркету Shaw`s. Сьогодні у Новій Англії 133 супермаркети Shaw`s, а материнською компанією є Albertson.

№4: Macy's. 1858

Macy's була заснована Роуландом Хассі Мейсі, який переїхав до Нью-Йорка у 1858 році і заснував компанію R.H Macy Dry Goods. З самого початку на логотипі Macy's була зображена зірка, створена на основі татуювання, яке Мейсі отримав ще в підлітковому віці на китобійному судні Nantucket. Сьогодні Macy's є найбільшою в країні мережею універмагів з більш ніж 700 магазинами, і одним з найбільших рітейлерів США. Вона також стала іконою медіа і поп-культури, переважно завдяки знаменитому Параду на честь Дня пам'яті, у якому теми Дня подяки та Різдва об'єднані в національну телевізійну феєрію.

№3: Kiehl’s. 1851

Попередник оригінальної Kiehl Pharmacy, аптека Brunswick Apotheke відкрилася в Іст-Віллідж у Нью-Йорку, у 1851 році, на розі Третьої авеню і 13-ої вулиці. У 1894 році підмайстер Джон Кіль придбав аптеку і перейменував її в Kiehl Pharmacy. У 1921 році Ірвінг Морс купив аптеку у Джона Кіля, який пішов у відставку, плюс фамільний рецепт суміші «олія Кохання», яка була оригінальною формулою знаменитої мускусної олії Кіля. Сьогодні Kiehl's належить L'Oreal Group і володіє мережею із більш ніж 250 магазинів по всьому світу, а також є близько 1000 інших магазинів, що продають її розкішні засоби для догляду за шкірою. 

№2: Lord & Taylor. 1826

Семюель Лорд і Джордж Вашингтон Тейлор заснували магазин у 1826 році, щоб продавати спеціалізований жіночий одяг. На даний час це найстаріша мережа універмагів середнього і високого рівня у Сполучених Штатах Америки. Компанія Lord & Taylor відома як новатор протягом багатьох десятиліть, і стала першим магазином, у якому були представлені вражаючі різдвяні вікна, заповнені декоративними святковими вітринами, а не товарами. Сьогодні вона належить Hudson Bay Company (HBC) і управляє 45 магазинами у дев'яти штатах.

№1: Brooks Brothers. 1818

7 квітня 1818 року Генрі Сендс Брукс відкрив компанію H. & D.H. Brooks & Co. На сьогоднішній момент компанія є найстарішим брендом чоловічого одягу у США і одним з найстаріших постійно діючих підприємств у країні. У 1870 році четверо синів Брукса успадкували сімейний бізнес та перейменували його в Brooks Brothers. Рітейлер відомий тим, що представляє готові чоловічі костюми американським покупцям. На даний час він належить приватному альянсу роздрібних брендів (перейменований в The Brooks Brothers Group) і управляє 210 магазинами у США, і 70 — в інших країнах.

 

Інші роздрібні продавці, які не потрапили до топ-10, але заслуговують на особливу увагу за свою здатність виживати на ринку 100 років і більше, включають до себе:

  • Stein Mart (1908),
  • JCPenney (1902),
  • Nordstrom (1901),
  • Bon-Ton (1898),
  • Abercrombie & Fitch (1892),
  • Modell’s Sporting Goods (1889),
  • Belk (1888),
  • Haverty Furniture (1885).

Читайте також

Сьогодні не проблема відшукати стелажі масового виробництва, зробити замовлення та швидко оформити нову торгову точку. Але тренд «пропонувати товари на замовлення» поступово витісняє шаблони. Більш того, у власників бізнесу часто […]

25-03-2019

Те, що залишається за кадром [виробництво Ustor]

Продовжуємо тему, порушену глобальним опитуванням Deloitte в 2019 році серед так званих мілленіалів і хоумлендерів — представників поколінь Y і Z. Незадоволені, розбиті і руйнівники Наскільки мілленіали можуть бути «Поколінням […]

6-11-2019

Страх та ненависть поколінь Y і Z. Частина 2: що з цим робити маркетологам?

Ви вклалися в дизайн торгової точки, ретельно підібрали асортимент, а продажі все одно йдуть мляво? Можливо, справа в невдалому плануванні торгового простору магазину. Адже залучити користувача до вітрин мало, треба […]

5-03-2019

Принципи зонування та планування торговельних приміщень