Замовити безкоштовний прорахунок

Враження продають: як дизайн магазину завойовує клієнтів

Враження продають: як дизайн магазину завойовує клієнтів

11-12-2023

Ритейлерам необхідно робити покупцям пропозиції, від яких неможливо відмовитись і які перетворять споживачів на постійних клієнтів. Але як випередити не лише конкурентів, а й зручний і швидкий онлайн-шопінг? Здивувати, вразити та запропонувати відвідувачам своїх магазинів нову цінність. І зробити це можна завдяки… дизайну магазинів. Ефектне оформлення стало справжньою стратегією для успішного просування товарів та утримання клієнтів.

Чому дизайн магазину — ключовий фактор у гонитві за споживачем

Фахівці британської агенції Design4Retail вважають фізичні магазини бастіонами справжнього досвіду. І це не гучні слова, а висновок, підкріплений дослідженнями. Так, за результатами опитування Savvy, близько 73% представників покоління Z та міленіалів [18-34 роки] надають перевагу досвіду, а не технологіям. І це попри те, що ці два покоління — найбільш технічно підковані в історії, адже усе своє свідоме життя вони провели з гаджетами.

Подібні висновки навели й фахівці PwC у звіті Experience is everything: Here’s how to get it right. За їхніми словами, технології — це допоміжний інструмент. Під час прийняття рішення про покупку важливіше значення мають клієнтський досвід, ціна та якість товару, людська взаємодія. Тому фізичний шопінг нікуди не зникне. Але щоб залучити у свої магазини нових покупців, брендам потрібно інвестувати кошти в дизайн, адже саме він формує перше враження у відвідувачів, привертає їхню увагу, викликає інтерес та створює позитивні асоціації, формуючи лояльність клієнтів та впливаючи на їхні рішення про покупку.

Від капіталовкладень у дизайн ритейлери завжди залишаються у виграші:

  • - кожні £100, які компанія витрачає на оформлення, збільшують обіг на £225;
  • - бренди, які приділяють увагу дизайнові торгових приміщень, збільшують свою частку ринку на 6,3%;
  • - компаніям, які вважають дизайн невід'ємною частиною своєї діяльності, не потрібно так сильно конкурувати за рахунок ціни, як іншим.
  • А які ж переваги отримують покупці від відвідування оригінальних і функціональних торгових просторів? Розглянемо їх детальніше.

    Покупці можуть протестити та випробувати продукцію перед остаточним рішенням про покупку

    Придбання товарів — завжди ризикована інвестиція, особливо коли потрібно викласти чималі суми за спортивний одяг чи спорядження, меблі, нову косметику тощо. Так, можна прочитати відгуки в інтернеті, але ніщо не замінить дотику, відчуттів та власного тесту. У флагманських магазинах adidas встановлені бігові доріжки, на яких можна побігати в кросівках бренду перед покупкою.

    «Враження продають: як дизайн магазину завойовує клієнтів

    Мережа Sephora прагне «перевинайти» клієнтський досвід — поєднати технології та людський дотик, щоб забезпечити незабутні враження. В нових флагманах частина торгової площі відводиться під Grand Beauty Hub, де можна протестувати косметичні засоби, скористатись спеціальними додатками та подивитись навчальні б’юті-програми.

    «Враження продають: як дизайн магазину завойовує клієнтів

    Підвищується довіра клієнтів

    На думку фахівців Design4Retail, роздрібна торгівля пропонує більш продуманий і структурований підхід до ідентичності бренду, створюючи відчуття довіри в клієнтів. Багато покупців вагаються перед покупками в незнайомих для них інтернет-магазинах, але фізичний торговий простір [та ще й на центральних вулицях міст] викликає довіру.
    Модний бренд чоловічого одягу Bonobos розпочав свою діяльність у 2007 році з інтернет-магазину, а сьогодні він відкриває не просто торгові точки, а Guideshops. Окрім одягу та аксесуарів там можна отримати безоплатну допомогу в виборі ідеальних речей, які доставлять покупцеві додому.

    «Враження продають: як дизайн магазину завойовує клієнтів

    Оригінальний дизайн допомагає брендам розповідати свою історію

    Усі історії — це завжди про емоції. Вони знаходять відгуки в людей і роблять компанії «людянішими». І саме фізичні магазини можуть стати ідеальними платформами для повідомлень від брендів для їхніх споживачів. Торговий простір дозволяє брендам розкривати історії з кожним кроком клієнтів, тому має бути достатньо точок дотику. У довгостроковій перспективі це допомагає побудувати міцні відносини між брендом та клієнтами.

    Клієнти отримують незабутній досвід

    Відповідно — формуються приємні спогади та асоціації. Отримавши щось унікальне, що виходить за межі звичних уявлень про покупки та оплату в магазині, бренди стають конкурентноспроможнішими. Це можна зробити за допомогою емпіричних точок взаємодії, які забезпечать клієнтам зручність при виборі товарів та залишать приємні враження від покупок.

    У своїх магазинах Nike періодично встановлює Nike Bot Initiated Longevity Lab (BILL). Роботизована нога подовжує термін служби зношених кросівок: робот чистить взуття та наклеює на пошкоджені ділянки вибрані клієнтами елементи.

    «Враження продають: як дизайн магазину завойовує клієнтів

    Для команди Nike BILL — це частина експерименту, яка прокладає шлях до замкненого циклу виробництва, адже допомагає зменшити негативний вплив на планету. Відновлення улюбленого взуття та подовження терміну його служби — внесок бренду в зменшення відходів та боротьбу з гіперспоживанням. Сталий розвиток — головне завдання світового ритейлу, і компанії по-різному розв’язують його. Наприклад, команда Ustor виготовляє обладнання для магазинів з металу — міцного та довговічного матеріалу, який має фактично безкінечний цикл переробки. Він дає можливість реалізувати найрізноманітніші дизайнерські концепції та створити унікальний торговий простір.

    «Враження продають: як дизайн магазину завойовує клієнтів

    Мінливі тенденції змінюють очікування покупців від шопінгу й фізичних магазинів. Тому дизайн торгових просторів має перетворитись на постійну стратегічну інвестицію, а бренди повинні адаптуватись до нових вимог — виділитись серед конкурентів, щоб привернути увагу нової аудиторії та вплинути на її рішення про покупку.

Читайте також

Зовсім недавно Forrester провели дослідження, у ході якого опитали як рітейлерів, так і покупців. Основним завданням американської компанії було виявити очікування клієнтів і готовність компаній надавати аудиторії релевантний досвід взаємодії. […]

2-03-2020

Покупці хочуть зручності покупок online і offline… Але чи готові до цього рітейлери? [Дослідження Forrester]

COVID-19 трансформував світовий ритейл та змінив купівельні звички. За останні 3 роки галузь адаптувалася до мінливої поведінки й очікувань споживачів. Зміни, пов’язані з пандемією, змусили ритейлерів переглянути роль фізичних магазинів […]

15-12-2023

Майбутнє ритейлу — 4 сценарії для роздрібних магазинів

«Ustor» завершив роботу по обладнанню другого поверху торгового центру «Восторг». Його відкриття стало одним з наймасштабніших подій на ринку харківського рітейла за минулий рік. Замовник поставив перед компанією завдання, яка […]

18-04-2015

Устаткування торгового центру «Восторг»