Замовити безкоштовний прорахунок

Топ-10 найдавніших роздрібних мереж США, що зберегли свій бізнес

Топ-10 найдавніших роздрібних мереж США, що зберегли свій бізнес

6-11-2019

Історія мережевого рітейлу в 10 найстаріших і найповажніших прізвищах

 

У цій статті зібрано топ-10 найбільш давніх роздрібних мереж США, що дожили до наших днів. Кожен тайтл — це монументальний кейс про те, як треба керувати торговим бізнесом. Це не просто якісь там успішні гравці або стійкі бренди роздрібного ринку, а справжня «сіль землі» рітейлу — хтонічні мастодонти, які намотали на свої бороди по півтора-два сторіччя!

Зараз рітейл переживає один із самих складних і агресивних економічних кліматів, але ці компанії бачили, а головне — перенесли на своїх плечах часи й обставини набагато гірші. Протягом цілих двох сторіч вони ухитрялися добиватися успіху і давати своїм покупцям саме те, чого ті бажають. Вони невтомно адаптувалися до умов ринку, протистояли конкуренції та розширювали свою базу; змогли уникнути накопичення надмірних заборгованостей, а також недавньої хвилі консолідацій та закриттів роздрібних магазинів. Ось чому їх досвід заслуговує особливого визнання.

Щоб претендувати на місце в списку, кожна компанія повинна була мати щонайменше 10 магазинів у США, або перевищити обсяг продажів в 100 мільйонів доларів. При цьому кожна торговельна марка повинна була працювати безперервно аж до сьогоднішнього дня, знайшовши свій власний переможний рецепт довголіття та успіху в мережевому рітейлі. Цей топ-10 було складено з веб-досліджень роздрібних мереж, галузевих джерел і контактів з експертами по роздрібній торгівлі.

№10: Sears. 1886

Компанія Sears, Roebuck and Company, широко відома як Sears, була заснована Річардом Уорреном Сірсом у Чикаго як роздрібний каталог, який продає годинники. Бізнес рітейлера швидко зріс до продажу всього: від швейних машин до автомобілів. До 1895 року компанія випустила 532-сторінковий каталог, який став відомий як Біблія споживача. Перший магазин Sears був відкритий у Чикаго в 1925 році. Сьогодні Sears управляє більш ніж 1500 магазинами під різними брендами і форматами.

№9: Barnes & Noble. 1873

Barnes & Noble є найбільшим роздрібним продавцем книг у Сполучених Штатах. Компанія почала свою діяльність у 1873 році в Уітоні, штат Іллінойс, як видавець книг під керівництвом Чарльза М. Барнса. Він відкрив свій перший книжковий магазин у 1917 році в партнерстві з Дж. Клиффордом Ноблом у Нью-Йорку, де компанія знаходиться і досі. Сьогодні вона керує 638 магазинами у всіх 50 штатах і домінує в книжковому бізнесі США.

№8: Von Maur. 1872

Петерсен та троє його синів відкрили свій магазин площею усього 20 на 50 футів у центрі Давенпорта, штат Айова, у 1872 році. У 1916 році сім'я Петерсен продала вже набагато більший універмаг партнерству Harned & von Maur, яке також мало магазин, відкритий у 1887 році. До 1928 року обидва магазини були об'єднані в один під назвою Petersen Harned & von Maur. Сім'я фон Мора у 1937 році перейшла у володіння магазинами повністю і офіційно змінила назву на ту, яку їх мережа магазинів носила у 1989 році — Von Maur. Сьогодні Von Maur виріс у роздрібну мережу із 31 магазинами та універмагами у 14 штатах США. Фірмовим елементом магазинів Von Maur є піаніст, який у робочий час виступає для клієнтів наживо.

№7: Saks Fifth Avenue. 1867

Компанія Saks Fifth Avenue є наступником бізнесу, заснованого Ендрю Саксом під назвою Saks & Company. У 1923 році вона об'єдналася з Gimbel Brothers і діяла як автономна одиниця. У 1924 році Хорас Сакс і Бернард Гімбеля відкрили висококласний Saks Fifth Avenue у Нью-Йорку. Вони втілили в життя свою мрію: магазин, який став символом, синонімом модного, елегантного, аристократичного lifestyle. До сих пір заможні клієнти приходять в Saks Fifth Avenue тільки заради обслуговування та найостанніших колекцій одягу. У 2013 році Hudson's Bay Company (HBC) придбала Saks Fifth Avenue, і відкрила свій перший магазин у Канаді в 2016 році.

№6: Bloomingdale's. 1861

Bloomingdale's, що у даний час належить Macy's, була заснована у 1861 році братами Джозефом та Ліманом Дж. Блумінгдейлом. Вони почали продавати спідниці-обручі, а коли їх популярність знизилася, брати перейшли на жіночий одяг і спеціальні аксесуари. Магазин став відомий своїм обслуговуванням привілейованих покупців консьєржами, що сьогодні більш відомо як клієнтоорієнтованість у поєднанні з технологіями баз даних. Зараз у цій мережі 20 магазинів, розташованих переважно у прибережних штатах.

№5: Shaw's. 1861

Джордж С. Шоу відкрив свій перший магазин у Портленді, штат Мен, у 1861 році. Це був магазин чаю, який поступово розширив свої представництва і продавав продукти харчування у Новій Англії. Кілька років тому інший новозеландець, Мейнард А. Девіс, заснував Відкриті ринки Броктона (BPM) у районах Броктона і Нью-Бедфорда, у штаті Массачусетс. У 1919 році компанії об'єдналися, але діяли незалежно. Лише в 1979 році компанія офіційно зупинилася на назві супермаркету Shaw`s. Сьогодні у Новій Англії 133 супермаркети Shaw`s, а материнською компанією є Albertson.

№4: Macy's. 1858

Macy's була заснована Роуландом Хассі Мейсі, який переїхав до Нью-Йорка у 1858 році і заснував компанію R.H Macy Dry Goods. З самого початку на логотипі Macy's була зображена зірка, створена на основі татуювання, яке Мейсі отримав ще в підлітковому віці на китобійному судні Nantucket. Сьогодні Macy's є найбільшою в країні мережею універмагів з більш ніж 700 магазинами, і одним з найбільших рітейлерів США. Вона також стала іконою медіа і поп-культури, переважно завдяки знаменитому Параду на честь Дня пам'яті, у якому теми Дня подяки та Різдва об'єднані в національну телевізійну феєрію.

№3: Kiehl’s. 1851

Попередник оригінальної Kiehl Pharmacy, аптека Brunswick Apotheke відкрилася в Іст-Віллідж у Нью-Йорку, у 1851 році, на розі Третьої авеню і 13-ої вулиці. У 1894 році підмайстер Джон Кіль придбав аптеку і перейменував її в Kiehl Pharmacy. У 1921 році Ірвінг Морс купив аптеку у Джона Кіля, який пішов у відставку, плюс фамільний рецепт суміші «олія Кохання», яка була оригінальною формулою знаменитої мускусної олії Кіля. Сьогодні Kiehl's належить L'Oreal Group і володіє мережею із більш ніж 250 магазинів по всьому світу, а також є близько 1000 інших магазинів, що продають її розкішні засоби для догляду за шкірою. 

№2: Lord & Taylor. 1826

Семюель Лорд і Джордж Вашингтон Тейлор заснували магазин у 1826 році, щоб продавати спеціалізований жіночий одяг. На даний час це найстаріша мережа універмагів середнього і високого рівня у Сполучених Штатах Америки. Компанія Lord & Taylor відома як новатор протягом багатьох десятиліть, і стала першим магазином, у якому були представлені вражаючі різдвяні вікна, заповнені декоративними святковими вітринами, а не товарами. Сьогодні вона належить Hudson Bay Company (HBC) і управляє 45 магазинами у дев'яти штатах.

№1: Brooks Brothers. 1818

7 квітня 1818 року Генрі Сендс Брукс відкрив компанію H. & D.H. Brooks & Co. На сьогоднішній момент компанія є найстарішим брендом чоловічого одягу у США і одним з найстаріших постійно діючих підприємств у країні. У 1870 році четверо синів Брукса успадкували сімейний бізнес та перейменували його в Brooks Brothers. Рітейлер відомий тим, що представляє готові чоловічі костюми американським покупцям. На даний час він належить приватному альянсу роздрібних брендів (перейменований в The Brooks Brothers Group) і управляє 210 магазинами у США, і 70 — в інших країнах.

 

Інші роздрібні продавці, які не потрапили до топ-10, але заслуговують на особливу увагу за свою здатність виживати на ринку 100 років і більше, включають до себе:

  • Stein Mart (1908),
  • JCPenney (1902),
  • Nordstrom (1901),
  • Bon-Ton (1898),
  • Abercrombie & Fitch (1892),
  • Modell’s Sporting Goods (1889),
  • Belk (1888),
  • Haverty Furniture (1885).

Читайте також

У продуктових магазинах багато різних товарів, які потрібно грамотно продемонструвати. Для цього власники підключають дизайнерів, розробляють концепції та замовляють стелажі. Ми зібрали найцікавіші приклади конструкцій від зарубіжних ритейлерів і кілька […]

10-04-2019

Приклади стелажів для продуктових магазинів

Про компанію Компанія Ustor понад 15 років на ринку українського ритейлу. За час свого розвитку фірма реалізувала безліч мережевих проєктів в сегментах non-food ритейлу: Fashion, Kids, Sport, DIY та ін. […]

17-08-2018

Сергій Залкін: «Орієнтація на клієнта та реалізація його сміливих ідей — наш головний інтерес»

Що робити в ситуації кризи, коли грошей на розвиток магазинів не вистачає, але дивувати-залучати-радувати свого покупця все одно треба? Інакше не вижити. Наша відповідь — фантазуйте! Концептуальні магазини з цікавим […]

1-04-2015

Треба обов’язково бути винахідливим!