Новини ритейлу за минулий квітень

Новини ритейлу за минулий квітень

20-05-2019

Як завжди, приготували для вас коротку добірку самого цікавого і важливого, що сталося в світі українського і світового рітейлу — за минулий квітень.

Журнал «Бізнес» опублікував Топ-5 об'єктів українського рітейлу, що найбільш інтенсивно розвивалися у 2018 році

Згідно з даними, зібраними журналом «Бізнес» в Україні за підсумками 2018 року, найбільш інтенсивно розвиваються ТЦ і торгові мережі компаній: «АТБ», «Епіцентр», «Фокстрот», EVA і VOVK. Що оцінювалося насамперед: кількість нових торгових точок, загальні темпи розширення мережі, вихід у виробництво і якість трансформації, інвестиційна активність, а також вихід в нові сегменти ринку.

  1. Мережа торгових центрів «Епіцентр» виявилася на першій позиції рейтингу. Компанія відкрила цілих 5 нових ТЦ в минулому році, завдяки чому їх кількість досягла позначки в 50 об'єктів. У планах на 2019 рік: відкриття власного заводу керамічної плитки і 10 магазинів спорттоварів Intersport. У довгостроковій перспективі «Епіцентр» планує відкрити 30 нових торгових центрів різних форматів.
  2. На другому місці — мережа «АТБ». Компанія змогла розширити свою присутність в Україні за рахунок відкриття ще 80 додаткових торгових точок, ніж збільшила оборот товарів на 22%. Це близько 103,6 мільярдів гривень (+ ПДВ).
  3. Студія VOVK зайняла 3 місце рейтингу, ставши лідером 2018 року по кількості нових магазинів в fashion-сегменті (всього 11 нових магазинів).
  4. Відразу за нею розташовується EVA — косметичний бренд, який відкрив на території України 178 нових магазинів формату drogerie.
  5. Мережа «Фокстрот», що відкрила 15 нових магазинів з продажу електроніки і побутової техніки, завершує ТОП-5 найбільш активних українських рітейлерів у розвитку за версією журналу «Бізнес».

У Києві відбулася Retail & Development Business Expo 2019

Присвячена девелопменту та рітейлу спеціалізована міжнародна виставка, найбільша в Україні, відбулася в кінці березня в Києві, в НСК «Олімпійський». У виставці взяли участь понад 2000 відвідувачів, серед яких — ключові гравці українського рітейлу: топ-менеджери компаній, власники і організації, що представляють кращі рішення для девелопменту, комерційної нерухомості і роздрібної торгівлі. У число гостей увійшли представники таких компаній, як: Ашан Україна, H & M, Intertop, Kasta, Mafia, Brocard, Decathlon, Fozzy Group, Metro Cash & Carry Ukraine, Dragon Capital, і багато інших.

Виставка включила в себе: виставкові зони зі стендами відразу на двох поверхах, три потоки ділових конференцій з 90 спікерами, і в цілому 16 тематичних блоків про завдання, проблеми та успіхи сучасного рітейлу. Окремою спеціальною сесією пройшов Modern Retail Forum 3 з виставкою інновацій від Modern Expo. Найделікатніші теми обговорювалися в переговорній VIP-зоні з розкішним видом на площу.

«Велмарт» запровадив першу в Україні систему для оплати покупок без участі касира — через мобільний додаток

Мережа гіпермаркетів «Велмарт» на початку квітня запустила першу серед українських рітейлерів систему самостійних оплат через QR-код. Щоб оплатити свою покупку без стояння в чергах і не вдаючись до допомоги касира, відвідувач повинен завантажити і встановити на свій мобільний пристрій офіційний мобільний додаток Pick & go, а також зареєструвати в Masterpass (мобільний гаманець) свою банківську карту.

За допомогою програми Pick & go покупці можуть: сканувати штрихкоди товарів, відслідковувати суму всієї своєї покупки, переглядати її історію, редагувати список товарів в «кошику», заздалегідь дізнаватися про нові і акційні пропозиції. Додаток, звичайно ж, безкоштовний і доступний для скачування в віртуальних магазинах App Store і Google Play. Торговими мережами, в яких Retail Group планують запуск системи для самостійної оплати покупок, будуть «ВК Експрес» і «Велика Кишеня».

Як поводиться український покупець в E-commerce

БізнесЦензор опублікував результати досліджень статистики покупок українців через інтернет за 2018 рік, склавши загальний портрет українського онлайн-покупця. Для цього були проаналізовані сервіси OLX, Google, EVO і Picodi:

  • 7 мільйонів чоловік — приблизна кількість онлайн-покупців;
  • 77,9 мільярдів гривень — загальний оборот на ринку;
  • + 25% — мінімальне очікуване зростання обороту E-commerce у 2019 році;
  • 47% — це покупки одягу і техніки;
  • з 10:00 до 13:00 — пік купівельної активності;
  • 61% покупок зроблено жінками, 39% — чоловіками;
  • найбільший відсоток покупок (23%) зробили користувачі від 35 до 44 років;
  • за 59% придбань було сплачено наперед.

Маркетплейси створюють все більшу конкуренцію пошуковим системам. Лідерами по відвідуваності стали:

  1. Rozetka — 52,8 мільйонів користувачів.
  2. Allo.ua — 8,1 мільйонів відвідин.
  3. Makeup.com.ua — 7,1 мільйонів.

При здійсненні покупок через інтернет у першу чергу користувачі звертають увагу на:

  • факт наявності товару;
  • легкість його пошуку на сайті;
  • зручні і безпечні способи оплати;
  • наявність швидкої доставки і доставки кур'єрами;
  • швидкість завантаження і швидкодія сайту.