Замовити безкоштовний прорахунок

Як повернути споживачів в офлайн-магазини? [Посткарантинне дослідження Epson]

Як повернути споживачів в офлайн-магазини? [Посткарантинне дослідження Epson]

11-10-2021

Вимушена ізоляція подарувала споживачам новий досвід: коли не можеш піти в офлайн-магазин, доводиться здійснювати покупки онлайн, навіть якщо раніше це здавалося чимось новим і незвичним. У результаті, співвідношення «живих» і віртуальних продажів істотно змінилося на користь перших. Експерти Epson провели масштабне дослідження і з'ясували, як повернути клієнтів у справжні зали та шоу-руми. Ми зробили для вас стислий коментар до цієї роботи.

Точка неповернення подолана, і тепер єдине, що має цінність для споживачів в офлайні — це їх досвід та емоційні враження від процесу покупки. Зокрема, 75% респондентів з Європи готові змінити свою купівельну поведінку в тому випадку, якщо магазин запропонує більш інтерактивний простір.

Сучасний підхід

Як повернути споживачів в офлайн, дослідження Epson

Дослідження «Експериментальне майбутнє» продемонструвало, що 75% опитаних з радістю повернуться до «живому шопінгу», якщо ритейлери оснастять точки елементами інтерактивного оточення.

Таким чином, сучасні технології можуть позитивно вплинути на обсяг трафіку в роздрібних точках. Перспективи розвитку в цьому напрямку також позитивно оцінюють фахівці платформи Statista. Вони відзначають, що ринок європейського ритейлу з травня 2021 року продемонстрував інтенсивне зростання. Так, в порівнянні з квітнем 2020 року, загальний обсяг продажів в роздрібній торгівлі зріс на 284%.

Якщо ви зможете забезпечити комфортний ланцюжок інтерактивної взаємодії (каси самообслуговування, віртуальні примірювальні, дисплеї для перевірки товарів в наявності й так далі), то споживачі будуть більш охоче відвідувати ваші торговельні приміщення.

VR і доповнена реальність

Як повернути споживачів в офлайн, дослідження Epson

Дослідження також виявило високу цінність імерсійних рішень. Тобто, впровадження VR (віртуальної реальності) і практичних елементів комунікації між покупцем і продуктом. Сучасний підхід до організації торговельних просторів критично важливий для молодих покупців. Так, дослідження показало, що 7 з 10 мілленіалів, а це близько 67% респондентів, з куди більшою ймовірністю здійснять покупки в тому офлайн-магазині, який оснащений експериментальними елементами.

Окрім молодого покоління, як не дивно, цю позицію поділяють й доросліші покупці, а саме: 65% опитаних з покоління Z, 58% покоління X, і, як не дивно, 52% «бумерів».

Помножуємо інтерактивність

Як повернути споживачів в офлайн, дослідження Epson

Дослідження Epson говорить про те, що аудиторія хоче бачити більше інтерактивного цифрового оточення. Популярні варіанти, які вже активно поширюються на Європейському ринку — це, наприклад, 3D-мапінг або система управління жестами чи рухами.

Тобто, ритейлерам радять звернути увагу на цифрові технології, що допомагають викликати позитивні емоції у відвідувачів торговельного простору. Чим більше захоплення та яскравих вражень ви викличете, чим довше клієнт захоче перебувати всередині, тим вище буде ймовірність повторного відвідування та здійснення покупки в магазині.

Чому це важливо

Як повернути споживачів в офлайн, дослідження Epson

Українські бренди крок за кроком починають переймати світовий досвід, і ритейлери усвідомлюють те, як сучасні технології можуть якісно змінити взаємодію між клієнтом та продуктом.

Ми перелічили 4 основні причини, чому вам дійсно варто осучаснити свій торговельний простір:

  • Конкурентна перевага та УТП («унікальна торгова пропозиція»). Одна з небагатьох причин прийти в офлайн-магазин — нова та цікава взаємодія всередині: інтерактивні вітрини, можливість змоделювати примірку сукні, подивитися доступні кольори й модифікації після натискання на цінник, накладення масок-ефектів з різними відтінками декоративної косметики прямо на ваше обличчя в дзеркалі й так далі. Онлайн-магазин не може дати покупцю такий ігровий досвід. Більш того, більшість офлайн-магазинів нехтують цими можливостями. Тож, навіть одна невелика «фішечка» відбудує вас від конкурентів і приверне в торговельний простір новий трафік.
  • Збільшений термін перебування в торговельному просторі. Цей пункт логічно йде за попереднім. Коли клієнту комфортно на кожному з етапів взаємодії, а простір дає йому також можливість розважитися — у нього немає причин покинути магазин швидко. А чим довше ми перебуваємо в торговельному просторі, тим вище ймовірність щось придбати.
  • Зростання LTV та обсягу повторних відвідувань. Якщо вам потрібно обрати магазин, то ви віддасте перевагу тому, що подарував вам більш позитивний досвід. Наприклад, багато українських супермаркетів впровадили каси самообслуговування: ви можете самостійно «пробити» товари й оплатити їх... Або стояти в черзі до касирів. Це елемент оптимізації: вам не обов'язково вступати в комунікацію, а черги на такі каси завжди коротше. Якщо перед вами стане вибір між супермаркетом з чергами та можливістю швидко завершити покупку за допомогою каси самообслуговування — ви, швидше за все, віддасте перевагу другому варіанту. Комфорт і позитивний досвід взаємодії сприяють повторним відвідуванням.
  • Зростання якості клієнтського сервісу. Впровадження високотехнологічних рішень, зазвичай, замінює або доповнює роботу штатних співробітників торговельного простору. Тобто скорочує час зворотного зв'язку в ситуації підвищеного трафіку і зменшує людський фактор.

Сміливо впроваджуйте можливості цифрових технологій та робіть більш живими свої торговельні приміщення. Створюйте комфортний та сучасний простір, і тоді ніякий ecommerce не замінить клієнтам відвідування саме вашого магазину.

Читайте также