1-12-2023
Висока конкуренція змушує ритейлерів постійно шукати нові способи привернення уваги покупців. Однією з найуспішніших стратегій для роздрібної торгівлі став мерчандайзинг, який гармонійно поєднує елементи маркетингу та дизайну. Саме таке поєднання дає можливість створити стильний та красивий простір, ефектно розставити продукцію на полицях, що впливає на привернення уваги покупців, спонукає їх підходити до стелажів й уважніше роздивлятись товари, а також стимулює імпульсивні покупки.
Мерчандайзинг [з англ. merchandising — підвищення товарності] — це комплекс заходів зі стратегічного розміщення продукції у торговому залі для інформування, просування, збуту та стимулювання продажу товарів чи окремої торгової марки. Візуальний фактор, тобто створення привабливого та зручного простору в магазині — це лише одне із завдань мерчандайзингу.
При правильному підході така маркетингова тактика стимулює імпульсивні покупки споживачів та збільшує цінність транзакції клієнта завдяки перехресним продажам супутніх товарів. Це не новий інструмент, а перевірена століттями стратегія, яка реально працює. Красиво викладений товар та гарно організоване місце продажів — класика зі стародавніх ярмаркових торгів. Зручно та зрозуміло для покупців і, разом з тим, з мінімальними поясненнями продавця. Але саме в XX столітті роль мерчандайзингу зросла з космічною швидкістю.
Усе почалось у роки Великої депресії у США. Різке зниження купівельної спроможності змусило ритейлерів шукати не лише кошти, а й запускати торговельні кампанії, які мали збільшити продажі та зробити бізнес конкурентоспроможним. І ось тут на авансцену виходить дизайн торгових просторів — красивий, зручний і функціональний, в якому кожен сантиметр приносить максимальний прибуток. Через формат самообслуговування з ланцюжка «товар — продавець — клієнт» по суті зникла частка «продавець», адже товар почав сам «продавати» себе. Для успішних продажів потрібні були нові варіанти самореклами. У 1960-х ринок продавця остаточно перетворився на ринок покупця. На початку 1970-х років великі мережі супермаркетів почали розвивати мерчандайзинг як маркетинговий напрям, використовуючи розміщення та викладку товару, оформлення місць продажу для психологічного впливу на покупців з метою переконати їх зробити незаплановані покупку негайно.
За результатами дослідження Point of Purchase Advertising Institute, споживачі здійснюють лише 30% запланованих покупок, 10% припадають на альтернативні, а 60% — на імпульсивні покупки. Ба більше: 7 з 10 покупців приймають рішення про вибір того чи іншого товару безпосередньо у торговельному залі. Для ритейлерів це означає лише одне — вони можуть збільшити товарообіг за допомогою мерчандайзингу. І все це з мінімальними витратами!
Мерчандайзинг має кілька завдань [інформування про місцеперебування товару, надання інформації про товар та ціну, привертання уваги покупця до конкретної продукції, брендування для виділення продукції в мультибрендовому просторі] та кілька стадій руху товару від джерела походження до кінцевого споживача:
- вивчення споживачів, конкурентів та типів бізнесу;
- пошук джерела з метою закупівлі товарів та подальшого їх продажу;
- закупівля товару;
- розміщення та демонстрація продукції;
- керування торговим простором.
Два останні пункти — це і є візуальний мерчандайзинг. Це саме та мова, якою розмовляють ритейлери з покупцями. Тут і створення оптимальних умов для орієнтації покупців у магазині, і прокладений «шлях покупця», і організація внутрішнього простору торгових приміщень, і розміщення обладнання, і викладка товару на полицях, і навіть музичний супровід та аромат. Ці прості речі мають потужний вплив на споживачів, які повертаються у вподобані торговельні простори.
Одним з елементів візуального мерчандайзингу є брендоване устаткування, про яке ми хочемо розповісти детальніше.
Головне завдання для кожної торгової марки в мультибрендових магазинах — акцентувати увагу споживачів на своїй продукції та виділити товар серед конкурентів. З цим на «відмінно» справляються брендовані стелажі — один з потужних інструментів мерчандайзингу. Завдяки ним можна збільшити продажі фірмової продукції. Команда USTOR, у портфоліо якої багато оригінальних проєктів, пропонує кілька маркетингових ходів, які допоможуть привернути увагу потенційних покупців:
- встановлення незвичайного дисплея. Наприклад, USTOR виготовив для бренду Dorco оригінальний стелаж, форма котрого нагадує станок для гоління. Устаткування вирізняється серед інших конструкцій та привертає увагу споживачів:
- брендовані дисплеї для прикасової зони. Невелике устаткування підштовхує клієнтів до покупок фактично в останні хвилини перебування в магазині:
На фото — мінідисплеї, виготовлені USTOR для різних брендів. Завдяки невеликим розмірам обладнання не займає багато місця, але оригінальне оформлення з використанням фірмових кольорів та логотипів вирізняє устаткування серед конкурентів;
- контейнери, перетворені на цікаву експозицію. Перед креативними рішеннями покупцям складно встояти:
- брендовані стелажі з товарами для перехресних продажів. Наприклад, на вітринах з будівельними інструментами можна розміщувати витратні матеріали [диски тощо]:
- стелажі з декорованими фризами. Експерти USTOR рекомендують різні варіанти декорування фризу, зокрема наліпки з оракалу, вставки з ПВХ або акрилу, а також підсвічування:
Брендовані стелажі як один з елементів візуального мерчандайзингу — потужний інструмент залучення й утримання клієнтів. Саме таке обладнання виготовляє для своїх клієнтів команда USTOR. Брендовані стелажі ефектно представляють товари, привертають увагу споживачів, впливають на імпульсивні покупки, створюють конкурентні переваги для торгових марок у мультибрендовому просторі, допомагаючи завоювати нових покупців.
Якщо вам потрібне унікальне торговельне обладнання, звертайтесь до USTOR! Наша команда реалізує ваш проєкт та допоможе створити цікавий і зручний торговий простір, який спонукатиме покупців робити покупки.
Мода — це сфера, де панують креатив і емоції. Не дивно, що в епоху консьюмеризму сфера фешн-ритейлу розвивається дуже динамічно. За даними Euromonitor International, у 2016 році цей ринок за […]
6-04-2018
Ритейл-концепт і тонкощі обладнання fashion-магазинів
У 2019 споживачі обирають чисті органічні овочі та фрукти, відмовляються від пластикових коробочок на користь пакування з крафт-паперу та тканини, купують одяг з екокожі і ліоцелл. Тяга до натурального проглядається […]
10-05-2019
Екостиль: від принципів до стелажів
Магазини «без кордонів», поділ на зони за кольорами, дисплеї з інформацією про новинки… Бренди змінюють свої торгові точки заради покупців. Щоб кожному, хто зайде в магазин, було приємно перебувати в […]
25-02-2019
16 прикладів інтер’єрів магазинів для натхнення
Заявку відправлено!
Наш фахівець зв'яжеться з Вами найближчим часом