Замовити безкоштовний прорахунок

Мерчандайзинг як інструмент впливу на покупців

Мерчандайзинг як інструмент впливу на покупців

1-12-2023

Висока конкуренція змушує ритейлерів постійно шукати нові способи привернення уваги покупців. Однією з найуспішніших стратегій для роздрібної торгівлі став мерчандайзинг, який гармонійно поєднує елементи маркетингу та дизайну. Саме таке поєднання дає можливість створити стильний та красивий простір, ефектно розставити продукцію на полицях, що впливає на привернення уваги покупців, спонукає їх підходити до стелажів й уважніше роздивлятись товари, а також стимулює імпульсивні покупки.

Мерчандайзинг — створення ідеального торгового простору

Мерчандайзинг [з англ. merchandising — підвищення товарності] — це комплекс заходів зі стратегічного розміщення продукції у торговому залі для інформування, просування, збуту та стимулювання продажу товарів чи окремої торгової марки. Візуальний фактор, тобто створення привабливого та зручного простору в магазині — це лише одне із завдань мерчандайзингу.

При правильному підході така маркетингова тактика стимулює імпульсивні покупки споживачів та збільшує цінність транзакції клієнта завдяки перехресним продажам супутніх товарів. Це не новий інструмент, а перевірена століттями стратегія, яка реально працює. Красиво викладений товар та гарно організоване місце продажів — класика зі стародавніх ярмаркових торгів. Зручно та зрозуміло для покупців і, разом з тим, з мінімальними поясненнями продавця. Але саме в XX столітті роль мерчандайзингу зросла з космічною швидкістю.

Усе почалось у роки Великої депресії у США. Різке зниження купівельної спроможності змусило ритейлерів шукати не лише кошти, а й запускати торговельні кампанії, які мали збільшити продажі та зробити бізнес конкурентоспроможним. І ось тут на авансцену виходить дизайн торгових просторів — красивий, зручний і функціональний, в якому кожен сантиметр приносить максимальний прибуток. Через формат самообслуговування з ланцюжка «товар — продавець — клієнт» по суті зникла частка «продавець», адже товар почав сам «продавати» себе. Для успішних продажів потрібні були нові варіанти самореклами. У 1960-х ринок продавця остаточно перетворився на ринок покупця. На початку 1970-х років великі мережі супермаркетів почали розвивати мерчандайзинг як маркетинговий напрям, використовуючи розміщення та викладку товару, оформлення місць продажу для психологічного впливу на покупців з метою переконати їх зробити незаплановані покупку негайно.

За результатами дослідження Point of Purchase Advertising Institute, споживачі здійснюють лише 30% запланованих покупок, 10% припадають на альтернативні, а 60% — на імпульсивні покупки. Ба більше: 7 з 10 покупців приймають рішення про вибір того чи іншого товару безпосередньо у торговельному залі. Для ритейлерів це означає лише одне — вони можуть збільшити товарообіг за допомогою мерчандайзингу. І все це з мінімальними витратами!

Роль візуального мерчандайзингу в торговому просторі

Мерчандайзинг має кілька завдань [інформування про місцеперебування товару, надання інформації про товар та ціну, привертання уваги покупця до конкретної продукції, брендування для виділення продукції в мультибрендовому просторі] та кілька стадій руху товару від джерела походження до кінцевого споживача:
- вивчення споживачів, конкурентів та типів бізнесу;
- пошук джерела з метою закупівлі товарів та подальшого їх продажу;
- закупівля товару;
- розміщення та демонстрація продукції;
- керування торговим простором.

Два останні пункти — це і є візуальний мерчандайзинг. Це саме та мова, якою розмовляють ритейлери з покупцями. Тут і створення оптимальних умов для орієнтації покупців у магазині, і прокладений «шлях покупця», і організація внутрішнього простору торгових приміщень, і розміщення обладнання, і викладка товару на полицях, і навіть музичний супровід та аромат. Ці прості речі мають потужний вплив на споживачів, які повертаються у вподобані торговельні простори.

Одним з елементів візуального мерчандайзингу є брендоване устаткування, про яке ми хочемо розповісти детальніше.

Брендові стелажі як інструмент мерчандайзингу

Головне завдання для кожної торгової марки в мультибрендових магазинах — акцентувати увагу споживачів на своїй продукції та виділити товар серед конкурентів. З цим на «відмінно» справляються брендовані стелажі — один з потужних інструментів мерчандайзингу. Завдяки ним можна збільшити продажі фірмової продукції. Команда USTOR, у портфоліо якої багато оригінальних проєктів, пропонує кілька маркетингових ходів, які допоможуть привернути увагу потенційних покупців:

- встановлення незвичайного дисплея. Наприклад, USTOR виготовив для бренду Dorco оригінальний стелаж, форма котрого нагадує станок для гоління. Устаткування вирізняється серед інших конструкцій та привертає увагу споживачів:

Мерчандайзинг як інструмент впливу на покупців

- брендовані дисплеї для прикасової зони. Невелике устаткування підштовхує клієнтів до покупок фактично в останні хвилини перебування в магазині:

Мерчандайзинг як інструмент впливу на покупців

На фото — мінідисплеї, виготовлені USTOR для різних брендів. Завдяки невеликим розмірам обладнання не займає багато місця, але оригінальне оформлення з використанням фірмових кольорів та логотипів вирізняє устаткування серед конкурентів;

- контейнери, перетворені на цікаву експозицію. Перед креативними рішеннями покупцям складно встояти:

Мерчандайзинг як інструмент впливу на покупців

- брендовані стелажі з товарами для перехресних продажів. Наприклад, на вітринах з будівельними інструментами можна розміщувати витратні матеріали [диски тощо]:

Мерчандайзинг як інструмент впливу на покупців

Мерчандайзинг як інструмент впливу на покупців

- стелажі з декорованими фризами. Експерти USTOR рекомендують різні варіанти декорування фризу, зокрема наліпки з оракалу, вставки з ПВХ або акрилу, а також підсвічування:

Мерчандайзинг як інструмент впливу на покупців

Брендовані стелажі як один з елементів візуального мерчандайзингу — потужний інструмент залучення й утримання клієнтів. Саме таке обладнання виготовляє для своїх клієнтів команда USTOR. Брендовані стелажі ефектно представляють товари, привертають увагу споживачів, впливають на імпульсивні покупки, створюють конкурентні переваги для торгових марок у мультибрендовому просторі, допомагаючи завоювати нових покупців.

Якщо вам потрібне унікальне торговельне обладнання, звертайтесь до USTOR! Наша команда реалізує ваш проєкт та допоможе створити цікавий і зручний торговий простір, який спонукатиме покупців робити покупки.

Читайте також

Спортивний ритейл — це один із відносно молодих напрямків на українському ринку. Цей факт відкриває шлях інноваціям та дарує власникам унікальну можливість адаптувати та впроваджувати найбільш успішний закордонний досвід. Цільова […]

23-12-2021

Практичне обладнання для «спортивного» ритейлу

Онлайн-шопінг асоціюється зі швидкістю та зручністю, але йому так і не вдається витіснити фізичні покупки. Ритейлери сприймають його як конкурента, який так і не може зрівнятись з миттєвим задоволенням, сенсорним […]

19-03-2024

Як POP та POS маркетинг впливає на клієнтський досвід

Виставки та інші заходи, на які з’їжджаються компанії різних масштабів з усіх країн світу — це шанс для власників рітейлового бізнесу знайти партнерів, подивитися, як роблять інші, зібрати свіжі ідеї […]

10-12-2018

Виставки роздрібної торгівлі: де ми були та куди радимо поїхати