15-02-2019
З середини січня по всім соціальним мережам гуляє #10yearschallenge. Користувачі публікують 2 фото: я 10 років тому і я зараз. А друзі оцінюють і дивляться, що ж змінилося. Це щось на зразок виклику самому собі: я люблю себе навіть із зайвими кг і лисиною :) Ми вирішили підхопити челлендж і показати вам, як змінилися улюблені магазини за 10 років.
У 2009 році мережа «АТБ-маркет» налічувала близько 300 торгових точок. А в кінці 2018 року в цього дискаунтера вже було 990 магазинів по всій Україні. Тут створили власний формат продажів і впровадили принципи організації торгового простору, щоб було зручно і покупцям, і співробітникам.
У 2016 році компанія відкрила перший супермаркет в абсолютно новому стилі. Вони змінили концепт приміщення і трохи допрацювали логотип. Також впровадили в простір технології утеплення і опалення, нову систему освітлення на базі LED-технологій, встановили сучасне морозильне і холодильне обладнання.
Якщо раніше відвідувачі орієнтувалися в приміщенні тільки завдяки співробітникам, то тепер кожен відділ підписаний. Відвідувачі відразу знайдуть потрібний товар. Також розширили проходи між стелажами, щоб клієнти з візками могли розминутися і не зачіпали один одного ліктями.
В кінці 2008 року в Україні було 150 магазинів «Сільпо». Сьогодні їх вже 236. У 2007 році Fozzy Group запустили програму «Для вас ми змінюємось на краще!». Співробітники компаній працювали над розширенням асортименту і підвищенням лояльності, ввели програму для постійних покупців «Власний рахунок», модернізували обладнання і замінили вітрини.
Сьогодні зміни в супермаркетах більше спрямовані на гру з емоціями покупців. З 2016 року по всій Україні відкрилося кілька абсолютно нових тематичних «Сільпо»: в стилі німецького села в Одесі, в ямайському стилі в Броварах, за мотивами казки «Аліса в Країні Чудес» і в стилі середньовічного замку у Львові, в стилі арт-деко і оптичної ілюзії в Києві, в стилі залізниці в Київській області, в рок-стилістиці в Тернополі і так далі.
Крім цього, магазин трохи змінив формат і став «супермаркетом з фуд-кортом». На території майданчиків є кафе, гриль-бар.
У 2009 році по всьому світу було 674 роздрібних магазинів бренду, у 2018 — вже 1182. Компанія залучає до просування своїх товарів відомих спортсменів: у 2010 році в кросівках Nike грав у футбол Кріштіану Роналдо, в 2018 році бренд представив Колін Капернік — квотербек клубу Національної футбольної ліги «Сан-Франциско Форті Найнерс». Але якщо для реклами бренд вибирає спортсменів, то торгові приміщення постійно змінюються, в них з'являються нові технології і послуги.
Новий концепт-стор в Лос-Анджелесі об'єднує діджітал- і brick-and-mortar технології. У цьому магазині, крім стелажів з товарами, також є снікер-бар: клієнти можуть проконсультуватися по товару, протестувати продукцію на тренажерах, замовити індивідуальну модель кросівок або шорт. Концепція побудована з урахуванням даних користувачів додатка NikePlus. Ви можете забронювати товар на NikePlus, а забрати його в магазині в інтелектуальній шафці або за допомогою сервісу Swoosh Text. Щоб дізнатися більше про товар, досить відсканувати код через додаток.
Ще одна особливість — система знає про відвідувача і його поведінку до того, як той зайде в магазин. Користувачів NikePlus впізнають, як тільки вони з'являться в зоні геофотографіі, і система автоматично визначає і відкладає товари, які можуть стати їм у нагоді.
У 2008 році в Харкові відкрився один з найбільших в Україні торгово-розважальних комплексів для дітей — «Мега-Антошка». На той момент роздрібна мережа налічувала 25 магазинів. Сьогодні — 37 точок продажів різного формату.
Ще 10 років тому компанія з'єднувала в одному приміщенні магазин, перукарню, ігровий майданчик і кімнату для консультації з педіатром. У 2017 році почали відкриватися магазини абсолютно нового формату. Що змінилося: асортимент, зонування, дизайн. Компанія поліпшила сервіс як в офлайн-, так в онлайн-магазинах. Тут запустили «віртуальну полицю»: якщо товару немає в магазині, ви можете замовити його на спеціальному модулі.
Акцентували увагу на тому, що в деяких магазинах є педіатр, який консультує з питань харчування і догляду за дитиною. Також є ігрова зона і працює кімната матері і дитини, в якій можна безкоштовно протестувати засоби гігієни.
За 10 років у компанії з'явилося 2 інтернет-магазину, а асортимент поповнився спортивними брендами. Зараз Intertop використовує омніканальний підхід, продажі йдуть через офлайн- і онлайн-магазини, є кілька варіантів доставки, а також онлайн-полиці на точці.
У компанії вже є 2 омніканально-орієнтованих магазина. Приміщення рази в два менше за площею, ніж звичайні магазини мережі. Немає величезного складу, але є інфо-кіоски. Якщо на точці немає взуття певного розміру або кольору, покупець може його замовити. 10 років тому консультанти відправляли клієнтів за потрібним розміром в інший магазин, сьогодні тут вдосконалюють сервіс заради клієнта.
До речі, турбота про споживачів читається і в рекламній кампанії сезонного взуття 2018 року. Intertop вирішили показати, що консультанти особисто перевіряють взуття на водостійкість, морозостійкість і так далі.
Трохи більше 10 років тому в компанію прийшов новий операційний директор, який запропонував скляний фасад, змінити місце розташування кафе і локації товарів, знизити висоту торгових конструкцій і додати на вхід низькі стелажі з продукцією. А 5 років тому на території гіпермаркетів з'явилися відділи з товарами для декору, посудом, побутовою хімією, канцелярськими товарами та так далі.
У 2018 році в Києві відкрився «Епіцентр К» нового формату. Крім вже знайомих відділів, в новому ТЦ є товари для саду, косметика і парфумерія, квіти. А також тут розмістився пункт ремонту інструментів, точки обслуговування велосипедів та лижного спорядження, зона відпочинку, кафе і ресторан.
У 2008 році відкрився перший магазин ювелірного заводу. На сьогодні мережа налічує близько 200 точок роздрібних продажів. Також у компанії є свій інтернет-магазин і дизайн-студія, яка регулярно розробляє нові коштовності.
У 2016 році компанія вивела свій бренд Silver Land на польський ринок. Вони відкрили 2 магазинчика в форматі «островів». Крім розширення меж, компанія активно розвиває сервіс, мотивує команду, розробляє і впроваджує нові акції.
У магазинах змінюється дизайн, поліпшується сервіс, розширюється асортимент. Одні роблять ставку на оригінальну дизайнерську концепцію, інші міксують формати.
На що сьогодні бренди роблять ставки:
+ Мультиформатність;
+ Омніканальність;
+ Націленість на клієнта;
+ Спрощення процесу покупки;
+ Емоції;
+ Візуальну картинку.
Компанія Ustor стежить за тенденціями ринку і готова запропонувати рішення, які перетворять торгове приміщення, впишуться в загальну концепцію. Працюємо зі стандартними серіями і дизайнерськими ескізами.
Зібрали для вас звіт з найбільш цікавих новин минулого місяця. Останні оновлення в месенджерах і соцмережах, корисні для бізнесу Віртуальна примірка товару — тепер доступно в Instagram Нові можливості для […]
29-11-2019
Новини українського та світового рітейлу за жовтень
Магазини без продавців: мінус в плюс? Безпілотні автомобілі, доповнена реальність і штучний інтелект вже не терміни з наукової фантастики, це — реальність. З кожним днем нові технології все глибше проникають […]
25-02-2018
Магазини без продавців
Короткий екскурс в історію роздрібної торгівлі США і багатофункціонального проектування даунтаунів Даунтаун Нью-Йорка, Манхеттен — один з найстаріших і найбільших ділових центрів у світі, сфотографований з висоти пташиного польоту: у […]
6-11-2019
Як розвиток рітейлу впливав на головні вулиці і ділові райони США
Заявку відправлено!
Наш фахівець зв'яжеться з Вами найближчим часом