12-03-2021
Трохи більше як рік тому, ще до першого карантину в Україні, команда Ustor відвідала виставку Euroshop 2020 року — найбільшу ритейл-подію останніх чотирьох років. У цьому матеріалі ми поділимося не тільки результатами виставки, але й тим, як COVID19 змінив ринок і вплинув на ті тренди, які транслювалися учасниками в рамках заходу.
З 16 по 20 лютого 2020 року в Дюссельдорфі відбулася виставка індустрії торгівлі для роздрібних точок, складського обладнання, дизайну площ та мерчендайзингу. А вже 17 березня 2020 Німеччина оголосила про посилення карантинних заходів.
Подія проходить раз на три роки [враження від Euroshop 2017 тут], і в цей раз захід зібрав 2300 компаній-учасників з 60 країн світу. Гостей було понад 114 000.
З 1966 року виставка розширювалася, ставала дедалі масштабнішим і впливовішим івентом. Вона вважається барометром трендів, і тим мікрокосмосом, спостерігаючи за яким можна зрозуміти, що відбувається зі світовим ринком.
У 2020 році організатори відзначили дуже великий відсоток міжнародних гостей. Більше ніж 70% учасників [і ми в тому числі] їхали з-за кордону. Відвідувачі були зі 142 країн!
Це ще раз доводить особливу цінність події для світового ринку.
Зараз покупець стає все більш досвідченим: щоб привернути його увагу (і утримати її!), Доводиться працювати над обладнанням та торговим середовищем в цілому. Основний фокус змістився на entertainment, взаємодію покупця і компанії: це має бути комфортно, цікаво, омніканально.
На виставці було представлено багато рішень по оптимізації діджитал-процесів. Цифровізація роздрібної торгівлі переживає бум, і оптимізація онлайн– та офлайн-взаємодії — ще одна сувора необхідність. Тому Euroshop 2020 року — це також про енергоефективність та цілісну роботу.
Ми звернули увагу на те, що контингент виставки — переважно ТОП-менеджмент і особи, які приймають рішення. Це не тільки зайвий раз показало рівень виставки, а й добре спрацювало як нетворкінг, можливість зміцнити ділові відносини.
Лекційна частина була досить насиченою, зачіпала вузькі теми [а не була чимось «загальним» для новачків].
На жаль, коронавірус вже тоді вплинув на кількість учасників. Німецькі ЗМІ говорять, що у 2017 році було на 19 000 відвідувачів більше. З іншого боку, тих, хто по-справжньому чекав на цю подію, не зупинила карантинна паніка.
Чотири роки тому ми з теплими почуттями дивилися на банер «зустрінемося на Euroshop 2020» — час пролетів дуже швидко. Сподіваємося, що незабаром ми будемо так само розповідати про виставку 2023 року. А відбудеться вона з 26 лютого по 2 березня.
Нульова теза про те, що завдання Euroshop не дивувати. Багато стендів майже не змінилися візуально, але були трохи вдосконалені відповідно тренду на збільшення LTV [Life Time Value] продукту.
Тобто, взаємодія на виставці нагадує діалог, дискусію, що надає можливість знайти зерно істини та придбати новий досвід: як у своїй, так і в суміжних напрямах. Іноді інновації в чужій ніші виявляються цілком прийнятними для власної.
Зараз світ обладнання трансформується, і в цих змінах простежуються деякі тенденції. Тож плавно переходимо до 3 тез.
Практично всі великі виробники активно випускають модульні системи, в яких окремі частини легко замінюються новими та переставляються. Це робить компанію більш мобільною: сервісне обслуговування прискорюється, витрати на ремонт знижуються... І додається простір для нових рішень.
Наприклад, касовий апарат може мати такі модулі, як: екран касира, екран покупця, комп'ютер, чековий принтер і т.д. Кожну з цих автономних частин можна швидко замінити або розмістити в просторі так, як буде зручно персоналу та споживачам.
Оскільки основний фокус зараз на утриманні клієнта і збільшенні його «життєвого циклу», виникає необхідність в максимально детальному аналізі його поведінки. Щоб працювати з масивами даних і враховувати найбільшу кількість факторів, доводиться тою чи іншою мірою залучати штучний інтелект.
Таким чином, сучасні технології дозволяють виявляти навіть настрій клієнта і вибудовувати причинно-наслідкові зв'язки між діями та реакцією. Це необхідно для побудови ефективної маркетингової стратегії.
Наприклад, на основі попиту та переглянутих користувачем товарів і товарних груп, він бачить ту чи іншу рекламу, спеціальні пропозиції, знижки.
Кількість кас самообслуговування зростає неймовірно швидко, і це вже технологія «вчорашнього дня». Схожі пристрої з'являються все частіше, причому, в самих різних напрямах. До речі, особливим попитом вони користуються в Східній Європі, Росії, Україні.
Дуже важливий фактор — зниження людського фактора. Якщо касира немає, то ніхто вас не обрахує, не проб'є не той товар, не проверне якусь «чорну» схему.
Слоганом виставки став «емоційний шопінг», і всі запропоновані рішення були орієнтовані на комфорт і позитивні враження клієнта на кожному з етапів взаємодії. Але крім цього, важливо звернути увагу на:
Але ця стаття була б неповною без висновків, які ми зробили за рік карантину. Коронавірус змусив нас переглянути свої уявлення про купівельний досвід і ще сильніше змістити фокус взаємодії з офлайну в онлайн.
Власники торгового бізнесу намагаються домогтися мінімального числа контактів між продавцем і покупцем. Це стає можливим завдяки терміналам, кас самообслуговування, попередніми замовленнями з безконтактної доставкою і так далі.
Ключові тренди Euroshop 2020 повністю збігаються з новою реальністю, і деяким чином передбачили її. Можна припустити, що ринок все одно неминуче рухався в цю сторону, а COVID19 просто форсував цей процес. Більш того, ми стали набагато більше уваги приділяти безпеці, санітарним нормам і будь-якій фізичній взаємодії між покупцем, товаром і продавцем.
Ще кілька років тому ми звертали увагу на облаштуванні торговельних площ і на те, як розташовані товари на полицях. Потім стало важливо збирати дані про споживачів і розуміти, як ті чи інші чинники впливають на їх поведінку.
Наступний крок — впливати на аудиторію і мотивувати її знаходиться в торговому просторі [як онлайн, так і офлайн] з 100% комфортом і незгасним інтересом. Якщо ви створюєте для людини безпечний та приємний простір, ви зможете збільшити ефективність свого бізнесу в рази.
Замовник: Онлайн гіпермаркет товарів для творчості “Rosa” Завдання: Розробити стелаж, який забезпечить максимально вигідну демонстрацію товару в торговій точці і буде зручним для покупців. Особливості: На стелажі будуть розміщуватися товари […]
25-05-2016
Кейс № 5 Стелаж для демонстрації товарів для творчості
«Бути в тренді» — вираз, що використовують 9 з 10 ритейлерів, але як зрозуміти, чи дійсно компанія відповідає запитам сучасних споживачів? Для цього існують виставки та статистика агентств. Ustor проаналізували […]
15-04-2019
Як завоювати покупця: статистика агентств і тренди NRF Show & Expo 2019
Щороку рітейл-компаній відкривають все більше і більше нових магазинів. У цій статті ми підведемо підсумки за 2019 рік і розповімо, скільки нових точок було введено в експлуатацію найбільшими торговими мережами […]
2-03-2020
Рекорди 2019 року. Скільки точок відкрили великі українські мережі
Заявку відправлено!
Наш фахівець зв'яжеться з Вами найближчим часом