Замовити безкоштовний прорахунок

Euroshop 2020: найбільша ритейл-виставка в Дюссельдорфі [Ретроспектива]

Euroshop 2020: найбільша ритейл-виставка в Дюссельдорфі [Ретроспектива]

12-03-2021

Трохи більше як рік тому, ще до першого карантину в Україні, команда Ustor відвідала виставку Euroshop 2020 року — найбільшу ритейл-подію останніх чотирьох років. У цьому матеріалі ми поділимося не тільки результатами виставки, але й тим, як COVID19 змінив ринок і вплинув на ті тренди, які транслювалися учасниками в рамках заходу.

З 16 по 20 лютого 2020 року в Дюссельдорфі відбулася виставка індустрії торгівлі для роздрібних точок, складського обладнання, дизайну площ та мерчендайзингу. А вже 17 березня 2020 Німеччина оголосила про посилення карантинних заходів.

Подія проходить раз на три роки [враження від Euroshop 2017 тут], і в цей раз захід зібрав 2300 компаній-учасників з 60 країн світу. Гостей було понад 114 000.

 

Що таке Euroshop 2020

 

З 1966 року виставка розширювалася, ставала дедалі масштабнішим і впливовішим івентом. Вона вважається барометром трендів, і тим мікрокосмосом, спостерігаючи за яким можна зрозуміти, що відбувається зі світовим ринком.

Які напрямки були представлені:

 

  • - Торговельне обладнання, дизайн, меблі та візуальний мерчендайзинг;
  • - Освітлювальні прилади;
  • - Системи охолодження і кондиціонування;
  • - Устаткування для «гостинних» напрямків [HoReCa] і громадського харчування;
  • - Роздрібна торгівля;
  • - Енергоспоживання і будівельна техніка;
  • - POP-маркетинг;
  • - Довідкові проекти;
  • - Та інші.

 

У 2020 році організатори відзначили дуже великий відсоток міжнародних гостей. Більше ніж 70% учасників [і ми в тому числі] їхали з-за кордону. Відвідувачі були зі 142 країн!

Це ще раз доводить особливу цінність події для світового ринку.

 

За лаштунками Euroshop

 

Зараз покупець стає все більш досвідченим: щоб привернути його увагу (і утримати її!), Доводиться працювати над обладнанням та торговим середовищем в цілому. Основний фокус змістився на entertainment, взаємодію покупця і компанії: це має бути комфортно, цікаво, омніканально.

На виставці було представлено багато рішень по оптимізації діджитал-процесів. Цифровізація роздрібної торгівлі переживає бум, і оптимізація онлайн– та офлайн-взаємодії — ще одна сувора необхідність. Тому Euroshop 2020 року — це також про енергоефективність та цілісну роботу.

Ми звернули увагу на те, що контингент виставки — переважно ТОП-менеджмент і особи, які приймають рішення. Це не тільки зайвий раз показало рівень виставки, а й добре спрацювало як нетворкінг, можливість зміцнити ділові відносини.

Лекційна частина була досить насиченою, зачіпала вузькі теми [а не була чимось «загальним» для новачків].

 

Якщо поділити теорію на блоки, то можна виділити 3 напрямки:

 

  • - Технології роздрібної торгівлі
  • - Expo та Event
  • - Архітектура і дизайн магазинів

 

На жаль, коронавірус вже тоді вплинув на кількість учасників. Німецькі ЗМІ говорять, що у 2017 році було на 19 000 відвідувачів більше. З іншого боку, тих, хто по-справжньому чекав на цю подію, не зупинила карантинна паніка.

Чотири роки тому ми з теплими почуттями дивилися на банер «зустрінемося на Euroshop 2020» — час пролетів дуже швидко. Сподіваємося, що незабаром ми будемо так само розповідати про виставку 2023 року. А відбудеться вона з 26 лютого по 2 березня.

 

Думки вголос: 3 тези, що ми вивели

 

Нульова теза про те, що завдання Euroshop не дивувати. Багато стендів майже не змінилися візуально, але були трохи вдосконалені відповідно тренду на збільшення LTV [Life Time Value] продукту.

Тобто, взаємодія на виставці нагадує діалог, дискусію, що надає можливість знайти зерно істини та придбати новий досвід: як у своїй, так і в суміжних напрямах. Іноді інновації в чужій ніші виявляються цілком прийнятними для власної.

Зараз світ обладнання трансформується, і в цих змінах простежуються деякі тенденції. Тож плавно переходимо до 3 тез.

 

Обладнання стає як конструктор

 

Практично всі великі виробники активно випускають модульні системи, в яких окремі частини легко замінюються новими та переставляються. Це робить компанію більш мобільною: сервісне обслуговування прискорюється, витрати на ремонт знижуються... І додається простір для нових рішень.

Наприклад, касовий апарат може мати такі модулі, як: екран касира, екран покупця, комп'ютер, чековий принтер і т.д. Кожну з цих автономних частин можна швидко замінити або розмістити в просторі так, як буде зручно персоналу та споживачам.

 

Поведінку клієнтів все частіше аналізує штучний інтелект

Оскільки основний фокус зараз на утриманні клієнта і збільшенні його «життєвого циклу», виникає необхідність в максимально детальному аналізі його поведінки. Щоб працювати з масивами даних і враховувати найбільшу кількість факторів, доводиться тою чи іншою мірою залучати штучний інтелект.

Таким чином, сучасні технології дозволяють виявляти навіть настрій клієнта і вибудовувати причинно-наслідкові зв'язки між діями та реакцією. Це необхідно для побудови ефективної маркетингової стратегії.

Наприклад, на основі попиту та переглянутих користувачем товарів і товарних груп, він бачить ту чи іншу рекламу, спеціальні пропозиції, знижки.

 

Самообслуговування стає популярнішим

 

Кількість кас самообслуговування зростає неймовірно швидко, і це вже технологія «вчорашнього дня». Схожі пристрої з'являються все частіше, причому, в самих різних напрямах. До речі, особливим попитом вони користуються в Східній Європі, Росії, Україні.

Дуже важливий фактор — зниження людського фактора. Якщо касира немає, то ніхто вас не обрахує, не проб'є не той товар, не проверне якусь «чорну» схему.

 

Інші важливі висновки Euroshop 2020

Слоганом виставки став «емоційний шопінг», і всі запропоновані рішення були орієнтовані на комфорт і позитивні враження клієнта на кожному з етапів взаємодії. Але крім цього, важливо звернути увагу на:

  • - Екологічність і можливість безпечного перероблення. Наприклад, CORTEC представили органічні вішалки з трави.
  • - Візуальні образи доповнюють текст. Максимум наочності та графічних елементів в оформленні. За допомогою графіки й кольору також можна проводити зонування приміщень і забезпечувати навігацію.
  • - Світлодіодні та динамічні рішення. Статична реклама та навігація все частіше замінюється динамічними аналогами.
  • - Поєднання реального і цифрового. Ритейлерам запропонували презентувати фізичний товар за допомогою цифрових інсталяцій-доповнень. Наприклад, відеостіна з прозорих дисплеїв рекламує справжній велосипед: окремі деталі підсвічуються і доповнюються описами в режимі реального часу. Також користувач може управляти контентом.

 

Карантин змінює світ

Але ця стаття була б неповною без висновків, які ми зробили за рік карантину. Коронавірус змусив нас переглянути свої уявлення про купівельний досвід і ще сильніше змістити фокус взаємодії з офлайну в онлайн.

Власники торгового бізнесу намагаються домогтися мінімального числа контактів між продавцем і покупцем. Це стає можливим завдяки терміналам, кас самообслуговування, попередніми замовленнями з безконтактної доставкою і так далі. 

Ключові тренди Euroshop 2020 повністю збігаються з новою реальністю, і деяким чином передбачили її. Можна припустити, що ринок все одно неминуче рухався в цю сторону, а COVID19 просто форсував цей процес. Більш того, ми стали набагато більше уваги приділяти безпеці, санітарним нормам і будь-якій фізичній взаємодії між покупцем, товаром і продавцем.

 

Замість висновку

 

Ще кілька років тому ми звертали увагу на облаштуванні торговельних площ і на те, як розташовані товари на полицях. Потім стало важливо збирати дані про споживачів і розуміти, як ті чи інші чинники впливають на їх поведінку.

Наступний крок — впливати на аудиторію і мотивувати її знаходиться в торговому просторі [як онлайн, так і офлайн] з 100% комфортом і незгасним інтересом. Якщо ви створюєте для людини безпечний та приємний простір, ви зможете збільшити ефективність свого бізнесу в рази.

Читайте также

Виставки та інші заходи, на які з’їжджаються компанії різних масштабів з усіх країн світу — це шанс для власників рітейлового бізнесу знайти партнерів, подивитися, як роблять інші, зібрати свіжі ідеї […]

10-12-2018

Виставки роздрібної торгівлі: де ми були та куди радимо поїхати

Лінійний персонал в компаніях зазвичай займає близько 80% від усього штату. Саме ця категорія працівників сфери роздрібної торгівлі найбільше схильна до еміграції: продавці-консультанти, касири, експедитори … За різними даними, понад […]

15-08-2019

Як технології допомагають впоратись з нестачею кадрів в рітейлі

Мережа магазинів спеціалізується на продажу канцтоварів, книг та іграшок. Для представлення товару були обрані системи RAF і CHERRY. Основна увага була спрямована на можливість викладання книжкової продукції: для цього були […]

27-10-2016

Торгова мережа «Наталі», м. Маріулоль