Замовити безкоштовний прорахунок

Як технології допомагають впоратись з нестачею кадрів в рітейлі

Як технології допомагають впоратись з нестачею кадрів в рітейлі

15-08-2019

Лінійний персонал в компаніях зазвичай займає близько 80% від усього штату. Саме ця категорія працівників сфери роздрібної торгівлі найбільше схильна до еміграції: продавці-консультанти, касири, експедитори ... За різними даними, понад 7 мільйонів українців працюють за кордоном, з них 3 - на постійній основі. Як бачимо, український рітейл зараз переживає дефіцит кадрів.

Вартість праці щорічно збільшується, а число претендентів, навпаки, зменшується. Третина українських підприємців вважають брак кваліфікованих кадрів головним фактором, який стримує розвиток їх бізнесу. В таких умовах рітейлери змушені все більше вдаватися до допомоги технологій, спрямованих на поліпшення продажів і сервісу з мінімальною участю персоналу. Про те, як і які технології найчастіше використовуються, ви дізнаєтеся з цієї статті.

Каси самообслуговування

Self-checkout каси і подібні до них системи самообслуговування однаково добре прижилися як в великих супермаркетах і гіпермаркетах, так і в дрібних роздрібних магазинчиках. Їх ринок постійно розвивається і збільшується приблизно на 10% на рік. Першими в Україні каси самообслуговування почали встановлювати Велмарт і Велика кишеня — в травні 2013. За твердженнями керівництва, такі рішення окупають себе приблизно через рік, хоча спочатку стоять раз в 6-8 дорожче, ніж звичайні каси.

Каси самообслуговування дозволяють покупцям самим сканувати обрані товари, упаковувати їх і оплачувати зручним способом. Для багатьох це виявилося більш зручним і швидким, ніж стояти в черзі до касира. Таврія В тестувала такі каси в 2015 році в ТЦ Вузівський, після чого встановила їх в інших своїх торгових точках в Одесі і по Києву. У 2017 році їх стала використовувати і торговельна мережа NOVUS.

«Розумні» цінники

Можна довго перераховувати переваги електронних цінників над звичайними:

  • вони дозволяють змінювати ціни на товари в магазині за лічені хвилини;
  • спрощують проведення різних акцій і маркетингових заходів;
  • це добра економія грошей на матеріалах і на роботі персоналу;
  • поліпшення програм лояльності та створення індивідуальних пропозицій;
  • відсутність помилок з цінами, які пов'язані з людським фактором;
  • більш ефектна презентація товарів та привернення уваги;
  • підказки про товари, додаткові продажі супутніх товарів і т.п.

Попит на електронні цінники в усьому світі неухильно зростає. Це пов'язано з потребою в більш економічній і ефективній альтернативі звичайним цінникам, а також з активними процесами автоматизації, яким піддається сучасний рітейл.

Почтомати для видачі онлайн-замовлень

В Україні тільки 6 з 25 інтернет-магазинів пропонують покупцям забирати покупки через почтомат ПриватБанку. Свою мережу почтоматов з 2016 року розвиває і Нова пошта. Клієнти Walmart, наприклад, вже користуються системою Click & Collect: вводять на терміналі номер замовлення, сканують присланий штрих-код і отримують свою покупку.

У Великобританії першопрохідцем стала мережа Asda, після чого роботизовані автомати для видачі онлайн-замовлень стали встановлювати і інші великі рітейлери. Наприклад, компанія Zara, яка запустила власний кіоск самообслуговування.

Складські платформи з роботами

https://www.youtube.com/watch?v=iogFXDWqDak

У той час, як інші світові онлайн-рітейлери зазнають колосальних збитків через зростання інтенсивності товарообігу, в Amazon проблему складської логістики вирішують більш 100000 спеціальних роботів. Але навіть вони в 2017 році втратили на зберіганні і доставці товарів близько $7 млрд.

Amazon за допомогою автоматизації процесу змогли досягти багаторазового скорочення робочого циклу на своїх складах — з однієї години і більше до всього лише 15 хвилин! Крім того, складські роботи скоротили на 20% витрати на утримання приміщень, а також дозволили вдвічі збільшити кількість обслуговуємого на одному складі товару.

У минулому році сайти Alibaba нарахували близько 267 мільйонів оформлених замовлень після розпродажу 11 листопада. Єдиний вихід впоратися з такими обсягами — це повна технологічна модернізація складської платформи з діджіталізацією і роботизацією.

Автономні магазини без касирів і продавців

У США вже успішно працюють повністю автоматизовані магазини Amazon Go, які стежать за всіма діями відвідувачів за допомогою сотень датчиків і камер. Конкуренцію їм складають магазини Project Kepler, що належать Walmart і працюють за схожою схемою: товари в кошику скануються програмою і оплачуються автоматично.

«Переплюнути» Amazon і Walmart взявся великий китайський інтернет-рітейлер JD.com, який оголосив про плани відкрити по всьому Китаю сотні власних автоматизованих магазинів 7Fresh. Перший такий магазин вже відкрився в пекінському ТЦ Dazu Plaza, поруч зі штаб-квартирою компанії. У магазинах 7Fresh використовується технологія біометричних платежів і аналітика на основі Big Data.

Все для того, щоб відповідати очікуванням вимогливих азіатських покупців, які звикли до інновацій. В майбутньому JD.com також планують:

  • забезпечити свої магазини роботизованими візками, які будуть автоматично слідувати за покупцем по магазину;
  • організувати службу доставки товарів в п'ятикілометровому радіусі від магазинів 7Fresh — протягом півгодини.

Доставка замовлень безпілотними дронами

Про Amazon Prime Air вже чув багато хто, але Amazon далеко не єдині, хто успішно інвестує в технології доставки вантажів безпілотними літальними апаратами. Інший гігант онлайн-рітейлу, Alibaba, теж створює свою мережу доставки повітряними дронами.

Позаторік 3 дрона Alibaba Group Holding Ltd змогли доставити 12 кілограм маракуйї на острів Мейчжоу. П'ятикілометровий переліт з міста Путянь в умовах сильного вітру зайняв у них не більше 9 хвилин. У майбутньому компанія планує використовувати дрони вантажопідйомністю до 7 кілограм для швидкої доставки продуктів і медикаментів.

 

Чат-боти

Доступність смартфонів сильно вплинула на вибудовування комунікації між брендом і його клієнтами. Так само, як смартфони багато в чому замінили настільні комп'ютери, чат-боти тепер замінюють роботу операторів колл-центру.

Ресторани, банки і логістичний бізнес особливо активно користуються перевагами чат-ботів в месенджерах, яким надає перевагу цільова аудиторія. Чат-боти вміють багато: допомагати клієнтам відстежувати замовлення і розраховувати їх вартість, знаходити відповіді на питання і отримувати будь-яку іншу актуальну інформацію і т.д.

Яким би не був виклик часу, технології прийдуть на допомогу — там, де це доцільно і рентабельно. Потрібно враховувати формат і специфіку бізнесу, а в ідеалі — радитися з професіоналами, перш ніж інвестувати в такі інновації.

Читайте также

Про компанію Компанія Ustor понад 15 років на ринку українського ритейлу. За час свого розвитку фірма реалізувала безліч мережевих проєктів в сегментах non-food ритейлу: Fashion, Kids, Sport, DIY та ін. […]

17-08-2018

Сергій Залкін: «Орієнтація на клієнта та реалізація його сміливих ідей — наш головний інтерес»

Вимушена ізоляція подарувала споживачам новий досвід: коли не можеш піти в офлайн-магазин, доводиться здійснювати покупки онлайн, навіть якщо раніше це здавалося чимось новим і незвичним. У результаті, співвідношення «живих» і […]

11-10-2021

Як повернути споживачів в офлайн-магазини? [Посткарантинне дослідження Epson]

Колір — один із найпотужніших інструментів впливу на людей. Різні відтінки підвищують впізнаваність бренду, привертають увагу, викликають емоційні реакції, стимулюють до дії, викликають довіру і можуть збільшити продажі. За данными […]

7-03-2024

Психологія кольору в маркетингу — як колірні рішення впливають на споживачів