Замовити безкоштовний прорахунок

Тренди ритейлу 2024 — які тенденції пануватимуть у наступному році?

Тренди ритейлу 2024 — які тенденції пануватимуть у наступному році?

20-12-2023

За останні три роки ритейл пережив грандіозні зміни. Спочатку пандемія COVID-19 змінила поведінку споживачів, які активно почали користуватись послугами онлайн-магазинів. Так, обсяг продажів Amazon за 2020 рік збільшився на 38% порівняно з попереднім роком. Невпинний розвиток e-commerce, соціальних мереж і розважальних платформ впливають на настрої покупців та вносять зміни в їхні купівельні звички.

У 2022 році додались війна в Україні, інфляція та можливе погіршення економічних умов, що також вносить корективи в роботу виробників, постачальників та кінцевих продавців у всьому світі. Тому 2024 рік продемонструє цікаві тенденції розвитку роздрібної торгівлі. Вони можуть по-різному проявлятись на різних ринках, але ключові елементи впливатимуть на розвиток усієї галузі. Читайте далі та дізнайтесь, які тренди набирають сили вже зараз та залишатимуться актуальними у 2024 році!

Тренд №1. Комунікаційні стратегії та формування ком’юніті навколо бренду
Ритейлери поступово відходять від продажу окремим покупцям до продажу своїй аудиторії. Це і виклик, і нові можливості водночас. Брендам потрібно бути активними на всіх сторінках своїх соціальних мереж, відстежувати динаміку відносин зі споживачами та давати їм ту цінність, яку неможливо отримати від онлайн-шопінгу.

Тренд №2. Розуміння потреб покупців з обмеженим бюджетом
Зниження купівельної спроможності змушує багатьох людей із середнім доходом зменшувати витрати. Ритейлери повинні враховувати це та визначити пріоритети щодо ціноутворення. Підвищення цін та перенесення витрат на споживачів — не вихід, адже покупці можуть знайти дешевшу альтернативу. Потрібно адаптувати асортимент продуктів для різних категорій покупців, оптимізувати ланцюги постачання та шукати нові рішення, завдяки яким можна робити клієнтам гарні пропозиції без втрати прибутку.

Тренд №3. Утримання постійних клієнтів
Утримати лояльних клієнтів дешевше, ніж залучити нових. Варто продовжувати розвивати програми лояльності та робити покупцям персоналізовані пропозиції, використовуючи дані з різних джерел.

Тренд №4. Персоналізований досвід покупок
Покупці хочуть отримувати підібрані рекомендації щодо продуктів, які найчастіше купують або якими цікавляться. Також їх цікавлять персоналізовані пропозиції та живе спілкування у проблемних ситуаціях. У цьому ритейлерам допоможуть дані з різних каналів та технології штучного інтелекту.

Тренд №5. Максимально зручний омніканальний шопінг
Омніканальні покупки дають покупцям можливість взаємодіяти з брендом за допомогою багатьох онлайн і офлайн точок взаємодії — фізичні магазини, веб-сайти, додатки, соціальні мережі тощо. На думку команди Insider Intelligence, сучасний шопінг більше нагадує подорож між фізичним магазином та Інтернетом. Люди можуть почати пошук в одному місці, а зробити покупку в іншому.

Тренди ритейлу 2024 — які тенденції пануватимуть у наступному році?

Джерело: дані Insider Intelligence.

Ритейлери повинні знати, де їхня аудиторія знаходить продукти, де шукає про них інформацію та де купує товари. Навіть якщо це стосується різних каналів.

Сучасні споживачі постійно поспішають і хочуть витрачати якомога менше часу на шопінг. Тому завдання ритейлерів — зробити його швидким та легким. Оскільки e-commerce — головний конкурент фізичних магазинів, потрібно перевершити очікування клієнтів. У протилежному випадку компанії ризикують втратити покупців, які можуть знайти зручніші варіанти. Що робити ритейлерам, аби конкурувати з онлайн-магазинами? Вони повинні пропонувати клієнтам:
- зручні веб-сайти та мобільні додатки з персоналізованими пропозиціями;
- різні варіанти доставки [бажано швидкої] та самовивозу;
- простий процес оформлення замовлення та здійснення покупок [онлайн, у магазині, BOPIS тощо];
- кілька варіантів оплати [банківські карти, готівка, бонусні бали, за допомогою QR-коду];
- легке повернення через різні канали.

Це забезпечить покупцям безшовний шопінг — у звичайних магазинах та онлайн [сайт чи додаток] та продемонструє, що ви дбаєте про потреби клієнтів.

Тренд №6. Зростання соціальної комерції
На думку аналітиків McKinsey, соціальна комерція — майбутнє взаємодії споживачів з брендами. Спочатку бум на покупки в соціальних мережах стався в Китаї, а потім почав стрімко зростати у США. За даними Insider Intelligence, у 2025 році роздрібні продажі соціальної комерції лише в США становитимуть $82,82 млрд.

Тренди ритейлу 2024 — які тенденції пануватимуть у наступному році?

Джерело: дані Insider Intelligence.

Тренд №7. Аудіореклама та інтерактивні рішення
Фізичні магазини — це точки дотику з покупцями, які потребують інноваційних рішень для привернення уваги відвідувачів. Це можна робити за допомогою аудіореклами та цифрових рішень.

За результатами дослідження Dentsu, аудіореклама [зокрема подкасти, радіо та музика в торговому просторі] більше привертає увагу, ніж інші рекламні інструменти:
- середня кількість секунд уваги для аудіореклами становить 10 126 [норма Dentsu — 6 501];
- 41% аудіореклами допомагає формувати правильні спогади про бренд.

Популярними стають цифрові елементи в торговому просторі — сенсорні екрани, відеостіни, цифрові екрани з динамічним рекламним контентом, системи Lift & Learn тощо. Вони привертають увагу до товарів, допомагають цікаво представити продукти, підвищують якість обслуговування, впливають на прийняття рішень про покупку та перетворюють фізичний магазин на світ вражень.

Головна тенденція, яка простежується в трендах ритейлу у 2024 році, — задоволення потреб покупців. За всім трендами встигнути неможливо, але орієнтація на ключові тенденції допоможе шукати нові можливості, формувати успішні стратегії продажів, за потреби — коригувати їх, а також бути на крок попереду конкурентів.

Читайте також

Колір — один із найпотужніших інструментів впливу на людей. Різні відтінки підвищують впізнаваність бренду, привертають увагу, викликають емоційні реакції, стимулюють до дії, викликають довіру і можуть збільшити продажі. За данными […]

7-03-2024

Психологія кольору в маркетингу — як колірні рішення впливають на споживачів

В інтернеті можна знайти безліч інформації про інновації, які все частіше з’являються в сфері роздрібної торгівлі. Штучний інтелект, роботи, віртуальна та доповнена реальність, інтернет речей, хмарні рішення для онлайн покупок […]

1-03-2019

Проблеми впровадження інновацій в українському рітейлі

Euroshop – найбільша світова виставка в галузі обладнання, технологій та маркетингу в ритейлі. У 2017 кількість учасників і відвідувачів побило всі рекорди за 50 років існування заходу: 18 виставкових залів, […]

13-03-2017

СЛІДАМИ EUROSHOP 2017. 6 ТРЕНДІВ, ЯКІ ЗРОБЛЯТЬ МАГАЗИН УСПІШНИМ