Замовити безкоштовний прорахунок

Новини українського та світового рітейлу за жовтень

Новини українського та світового рітейлу за жовтень

29-11-2019

Зібрали для вас звіт з найбільш цікавих новин минулого місяця.

Останні оновлення в месенджерах і соцмережах, корисні для бізнесу

Віртуальна примірка товару — тепер доступно в Instagram

Нові можливості для реклами та просування товарів створили в Instagram: у прагненні посприяти роздрібним продавцям і підтримати малий бізнес, було розроблено інноваційний вид реклами, який дозволяє підключити функцію доповненої реальності. Більше не доведеться відправляти товар для того, щоб покупець зміг оцінити, наскільки річ йому пасує. За допомогою функції додаткової реальності покупці зможуть віртуально приміряти товари, перш ніж прийняти рішення щодо замовлення. До того ж, це відкриває нові можливості реклами бренду — результатами такої «примірки» користувачі можуть ділитися в Instagram Stories, навіть якщо не залишили замовлення.

Ритейл октябрь 2019

Instagram: підписки за категоріями

Зараз знаходиться на стадії тестування ідея класифікації підписок. Віднесення до категорії здійснюватиметься за інформацією, вказаною на бізнес-сторінках. Можливо, що і користувачі також зможуть сортувати підписки за принципом найбільшої-найменшої взаємодії з ними. У той же час бренди зможуть стежити за активністю своїх передплатників.

Facebook змінює спосіб підрахунку органічних показів

Можливо ви вже помітили на бізнес-сторінках, що у звітах могло відбутися зменшення показів. Але не варто турбуватися — це могло бути пов'язано лише зі зміною способу підрахунку. Бо повторні покази публікацій одному й тому ж користувачеві більше не потрапляють до статистики. Це дозволить зробити звітність більш чистою та точною.

Нові шаблони для рекламних Stories

На модернізації статистики Facebook не зупинився і розширив арсенал рекламників, поповнивши його шаблонами, які можна налаштовувати. Їх також можна використовувати у Messenger або Instagram.

Threads — новий офіційний додаток Instagram

У можливості нового месенджера входить обмін повідомленнями, фото- та відео- обмін, створення групових чатів, збереження профілів, які сподобались і багато іншого.

Камера в Instagram Stories — ще більше можливостей для зйомок

У режимі створення фото в Instagram було розширено набір інструментів, але найбільш помітною новацією стала поява вкладки «Створити». Нова вкладка пропонує різноманітні інструменти для створення креативних фото.

Контакт із брендом

У Facebook користувачі тепер зможуть безпосередньо через рекламу виходити на прямий контакт із компанією. Все, що для цього знадобиться — зробити свайп вгору, і користувача автоматично буде перенесено да вікна Messenger. Подібна функція вже реалізована в Instagram.

Оптимізація Facebook Pages Manager

Завдяки деяким модифікаціям, тепер за допомогою офіційного додатка стало можливим залишати відповіді на коментарі й повідомлення в Facebook та Instagram без необхідності перемикання між каналами. Така модифікація робить взаємодію зі сторінками простішою та зручнішою. Хоча саме оновлення вийшло без додаткових повідомлень про нього.

Відмова від підрахунку лайків на Facebook

На даний момент усе перебуває на етапі тестування і лічильник лайків не відображається лише для користувачів Австралії. Проте в залежності від результатів тестінгу, така новація може бути реалізована для всіх користувачів. Тоді перегляд загальної кількості лайків та реакцій стане доступний тільки для авторів постів. В Facebook припускають, що така новація допоможе користувачам більше зосереджуватися на самому контенті і його якості, зменшивши почуття заздрості та інші соціальні ефекти.

Ритейл октябрь 2019

Ставлення українців до онлайн-покупок — результати дослідження Google

Згідно з результатами дослідження, рівень задоволеності онлайн-покупками серед українців виявився нижче, ніж середньостатистичний світовий рівень. 59% українців зазначили, що їх досвід взаємодії з рітейлерами онлайн був «відмінний» та «дуже добрий», тоді як середньостатистичний світовий показник виявився вищим на 10%. 

KANTAR надала дані опитування, згідно з яких українські онлайн-покупці в середньому знають приблизно 12 онлайн-магазинів, але віддають перевагу лише 3 із них. Дослідження також показало, що понад 50% українських споживачів рекомендують улюблені портали іншим. При цьому серед характеристик українських інтернет-магазинів, найбільш високо були оцінені такі показники, як товарний асортимент (60%) та простота пошуку і навігація по сайту (55%). Тоді як найнижче українські споживачі оцінили можливості повернення товару (30%) та програми лояльності (31%). Варто також відзначити, що лише незначна частина українців вказала на те, що вони задоволені наявністю безкоштовної доставки товарів (34%) та швидкістю доставки (38%).

Ритейл октябрь 2019

Бізнес робить ставку на сільське господарство

До трійки лідерів за привабливістю інвестицій увійшли наступні сфери: сільське господарство, енергетика та IT, — такі результати оприлюднила Американська торгова палата, яка вивчала український бізнес-клімат.

Серед інших результатів дослідження, зазначимо основні:

  • 88% опитаних очікують збільшення прибутку та зростання доходів, при цьому 82% мають намір розширювати бізнес;
  • 46% вказали на плани по підвищенню заробітної плати працівників на 5-10%, і близько 33% зазначили щодо планів підвищення більш ніж на 10%;
  • найбільшими бар'єрами для розвитку бізнесу опитані вказали суди (74%), податкові (51%) і правоохоронні органи (48%);
  • 41% опитаних в Україні за останній рік хоч раз зіштовхнулися з проявами корупції;
  • 84% опитаних припускають, що влада має намір відкрити український ринок для притягнення іноземних інвестицій.

Ритейл октябрь 2019

Серед учасників опитування більш ніж 90% підприємців ведуть свій бізнес в Україні довше 10 років, а більша частина з них — вже понад 20 років.

Закони про використання касових апаратів і кешбек для ФОП

Згідно з офіційним сайтом президента, було підписано закони №128-ІХ і №129-ІХ, які зобов'язують ФОП в Україні використовувати ті касові апарати, які додають нову форму звітності — електронну, а також створюють можливість отримання кешбека, якщо на товар вартістю 850 грн і більше був виданий нефіналізований чек.

Більшість норм законів набирають чинності не раніше, ніж через 6 місяців, але деякі набули чинності вже зараз. Так з 1 жовтня 2020 використання реєстраторів для розрахункових операцій стало обов'язковою умовою для ФОП 2 та 4 груп.

З 1 січня 2021, використання РРО стане обов'язковою вимогою для 2, 3 і 4 груп платників податків. Згідно з новим законом, ці групи ФОП стануть зобов'язані використовувати РРО також у вигляді додатків для комп'ютера чи смартфона. Цей додаток буде безкоштовно наданий бізнесу податковою службою. За допомогою «E-Receipt» стануть можливі електронні чеки. Додаток доступний на сайті податкової, звідки його можна буде скачати й протестувати. Електронний чек стане аналогом паперового. Покупець може отримати чек на свій месенджер, або ж відсканувати QR-код з пристрою продавця.

Якщо покупцеві було надано частково або повністю некоректний чек на суму 850 грн і більше, покупець може скласти скаргу до податкової та претендувати на кешбек. Якщо ж покупцеві зовсім не видали чек, підприємець отримує штраф у розмірі 850 грн, якщо це було перше порушення, та від 1700 грн за подальші порушення.

Паперові пляшки — наше майбутнє?

Проблема утилізації пластику в останні роки стала вкрай актуальною для всього людства. Моду набирає екологічна альтернатива пластиковій тарі. Але якщо сіточками чи еко-сумками вже нікого не здивуєш, то датська компанія Carlsberg здивувала всіх на всесвітньому саміті з екологічної стабільності, зачитав звіт щодо створення першої «паперової» пляшки. Пивної пляшки зі стовідсоткового екологічного деревного волокна, яка абсолютно придатна для вторинної переробки та надійно утримує рідину всередині себе.

Ритейл октябрь 2019

Всього компанія ознайомила саміт з двома дослідницькими прототипами екологічних пляшок із деревного волокна, зазначивши, що «інновації вимагають часу» й вони продовжать розробки екологічної тари.

Carlsberg також сповістили про свої плани об'єднати зусилля зі створення паперових пляшок з іншими світовими лідерами рітейлу. Компанія вже вступила в партнерські відносини з The Coca-Cola Company, L'Oréal та The Absolut Company.

Революційна технологія переробки пластикових відходів від Coca-Cola

The Coca-Cola Company вирішила піти трохи іншим шляхом та замість пошуку безпечних альтернатив, боротися з наслідками шляхом розумного споживання. У жовтні 2019 року була вперше продемонстрована пляшка, створена з вторинного пластика, який виловили в океанічних водах. Демонструючи тим самими світу, що з морським сміттям не тільки можна, а й потрібно боротися, «морські пляшки» стали першим подібним прикладом ефективного використання останніх технічних досягнень для переробки пластикових відходів. Пробна партія складалася з 300 пляшок, кожна з яких в свою чергу на 25% складається із пластику, зібраного з водних глибин та пляжів Середземномор'я.

Ритейл октябрь 2019

Технологія переробки використовує новітні досягнення, що дозволяють розщеплювати компоненти пластика на мономери, які згодом використовуються при створенні полімерів. Це відкриває можливості навіть для переробки відходів низької якості, які раніше тільки спалювалися або складувалися. Хоча проект і розробка технологій ще знаходяться на ранніх стадіях, перша партія вже успішно випущена. Це дає надії на те, що в майбутньому пластик перестане становити екологічну небезпеку, а моря й океани знову очистяться від пластикових відходів. Компанія Coca-Cola оголосила, що широкомасштабне впровадження даної технології почнеться з 2020 року.

Обмеження використання пластикових пакетів в Україні

В Україні також не залишилися осторонь від світових тенденцій еко-захисту. 16 жовтня парламентський Комітет України підтримав законопроект №2051-1, що обмежує обіг пластикових пакетів на території країни. У проекті пропонується поділ пакетів за різними типами в залежності від їх характеристик, з подальшою забороною поширення пакетів, що потрапляють під тип «легкі», а також «надлегкі» — в об'єктах рітейлу та ресторанного господарства.

Під визначення «легкі» потрапляють пакети з товщиною стінок від 15 до 50 мкм. Під «надлегкими» маються на увазі стандартні «маєчки». Є, однак, виняток — під заборону не потрапляє первинне пакування на виробництві, а також допускається використання надлегких пластикових пакетів конкретних розмірів для пакування свіжої риби чи м'яса, круп та інших сипучих харчових продуктів.

Ритейл октябрь 2019

У разі, якщо перевірка виявить невідповідність пакетів встановленим нормам, їх слід буде відправити на утилізацію. При чому не за рахунок їх виробника, а за рахунок тих, хто закупив ці пакети для торгівлі.

У міністерстві коментують, що повну заборону пластикових пакетів ввели вже в 33 країнах. Часткова заборона зачепила ще 53 країни, або були введені значні податки на пластикові пакети. Так, наприклад, в Англії вже давно масово використовуються біорозкладні пакети — вони з мінімальною шкодою для навколишнього середовища повністю розкладаються за термін від 1 місяця до 4 років. Пора й Україні долучитися до світової тенденції з екологічно свідомого виробництва та споживання.

Читайте також

Вимушена ізоляція подарувала споживачам новий досвід: коли не можеш піти в офлайн-магазин, доводиться здійснювати покупки онлайн, навіть якщо раніше це здавалося чимось новим і незвичним. У результаті, співвідношення «живих» і […]

11-10-2021

Як повернути споживачів в офлайн-магазини? [Посткарантинне дослідження Epson]

Продовжуємо тему, порушену глобальним опитуванням Deloitte в 2019 році серед так званих мілленіалів і хоумлендерів — представників поколінь Y і Z. Незадоволені, розбиті і руйнівники Наскільки мілленіали можуть бути «Поколінням […]

6-11-2019

Страх та ненависть поколінь Y і Z. Частина 2: що з цим робити маркетологам?

Минулого року ми вже трохи розповідали про серію RAF та наводили приклади, як можна адаптувати стандартні стелажі під продукцію з різних ніш. Повторюватися не будемо, замість цього поговоримо про брендовані […]

21-01-2019

Брендовані стелажі на основі серії RAF [з прикладами]