5-03-2019
Ви вклалися в дизайн торгової точки, ретельно підібрали асортимент, а продажі все одно йдуть мляво? Можливо, справа в невдалому плануванні торгового простору магазину. Адже залучити користувача до вітрин мало, треба його через них провести — так, щоб він не пішов розчарованим і з порожніми руками. А якщо у вас немає молодих та незакомплексованих консультантів, здатних професійно привести його до покупки «за ручку», це завдання має вирішуватися завдяки грамотному плануванню та зонуванню вашої торгової площі. Це означає розмістити своє торгове обладнання так, щоб:

Щоб спроектувати простір вашого торгового залу, потрібно перш за все визначити його форму та загальну площу. Прямокутний простір — зрозуміле, просте та зручне в плані ефективності розміщення конструкцій торгового обладнання. Торгова площа круглої або овальної форми — це вже сама по собі проблема, яка ускладнює підбір і розміщення вітрин, полиць, стелажів...
Далі вибирається точка входу до вашого магазина. Абсолютна більшість людей — це правші, які при спонтанному русі схильні йти праворуч-ліворуч, проти годинникової стрілки; дивитися направо і вибирати товари по праву сторону від себе. Це потрібно враховувати при плануванні місця для полиць та стелажів.
Потім необхідно визначитися з основними торговими зонами в магазині, розподіливши по ним бренди та категорії товарів з урахуванням його пропускної здатності та товарного обороту. Планування також залежить від площі магазину, його цінової категорії та товарного асортименту. Воно повинно забезпечити високу прохідність, зручність орієнтування та пересувань для потоку відвідувачів, а також хорошу оглядовість товарів у всіх окремих зонах.

Виділяють три основні зони в торгових залах роздрібних магазинів:


Якщо показник коефіцієнта установчої площі роздрібного магазину з обладнанням коливається в межах 0,25–0,35, то планування його торгового простору вважається вдалим. Значить, що баланс дотриманий — у магазині немає ні надлишкового асортименту, ні нестачі в торговому обладнанні. Вивести цей коефіцієнт легко: потрібно площу торгового обладнання розділити на площу всього торгового приміщення. У магазинах економ-класу цей коефіцієнт буде більшим, а в дорогих, елітних бутіках навпаки — набагато меншим.

Великі магазини як правило використовують різні комбінації з поєднань 2 або навіть 3 вищеназваних типів планування. Наприклад:
Все більша кількість товарів у сучасних роздрібних супермаркетах виноситься на торгове обладнання острівного типу, або на низькорівневі стелажі округлої форми. Зони з товарами вдало поєднуються з зонами для відпочинку: бари, кафе, кав'ярні. Для фруктів / овочів формують зону з плануванням за образом звичайного продуктового ринку.

Виставити правильний коефіцієнт для площі під обладнання вам допоможуть основні показники ваших продажів. Додаткове обладнання може знадобитися, якщо коефіцієнт продажів низький, рівень доходу відвідувачів — середній та низький, і ви хочете поліпшити поточний стан справ. Якщо ж коефіцієнт продажів високий — перегляньте асортимент, приберіть товари, що погано продаються.

Безумовно, підхід до планування торгового простору повинен бути індивідуальним для кожного конкретного магазину. Однак, якщо виділити загальні принципи для планування та зонування в рітейлі, виглядати це буде так:
Потрібно враховувати інші ергономічні вимоги, на зразок мінімального місця для зручного проходу покупця з кошиком між стелажами тощо.
Магазини «без кордонів», поділ на зони за кольорами, дисплеї з інформацією про новинки… Бренди змінюють свої торгові точки заради покупців. Щоб кожному, хто зайде в магазин, було приємно перебувати в […]
25-02-2019
16 прикладів інтер’єрів магазинів для натхнення
При виборі кольору торговельного обладнання орієнтуються на інтер’єр магазину. Наприклад, білі стелажі не відволікають від товарів на них, а зелені додають до композиції бажану динаміку. Щоб виконати будь-яку забаганку замовника, […]
14-12-2018
Порошкові фарби для торговельного обладнання
Магазини без продавців: мінус в плюс? Безпілотні автомобілі, доповнена реальність і штучний інтелект вже не терміни з наукової фантастики, це — реальність. З кожним днем нові технології все глибше проникають […]
25-02-2018
Магазини без продавців
Заявку відправлено!
Наш фахівець зв'яжеться з Вами найближчим часом