6-11-2019
Компанія Deloitte поділилась результатами глобального опитування, проведеного у 2019 році серед найбільшої споживчої групи — представників поколінь Y і Z. Було опитано людей, що народилися в періоди:
Це найбільше дослідження подібного роду за останні 8 років. У 2019 опитування охопило найбільш різноманітну групу респондентів, щоб сформувати комплексну перспективу при побудові психологічного портрета масового споживача.
Deloitte Touche Tohmatsu Ltd — міжнародна мережа компаній, яка надає професійні послуги з консалтингу, аудиту та управління ризиками. Входить у славнозвісну «Велику четвірку». Річний оборот: близько 40 млрд доларів США.
Яким бачать майбутнє представники поколінь Z і Y? Чому не довіряють ЗМІ, комерції, уряду? Чого очікувати від них як від споживачів? Відповіді, надані мілленіалами (Y) і хоумлендерами (Z), часто були напрочуд схожі. З цієї причини в звіті Deloitte основна увага приділяється відповідям мілленіалів, а відповіді хоумлендерів згадуються тільки коли вони явно відрізняються.
Представники поколінь Y і Z дорослішали в унікальний часовий проміжок: між економічною рецесією і четвертою промисловою революцією. Вони постійно були під перехресним вогнем соціальних, політичних і економічних хвилювань.
І якщо мілленіали входили на ринок праці, коли криза тільки розгорталася, то більшість хоумлендеров провели половину свого життя у світі після катастрофи. Економічний спад кінця 2000-х років експерти вважають головним чинником, завдяки якому ці люди сповнені недовіри, а не оптимізму щодо своєї кар'єри, свого життя в цілому і навколишнього світу.
Однак коріння цієї недовіри лежить набагато глибше економіки. На відміну від повоєнних 50-х років, які характеризувалися міжнародним співробітництвом, бебі-бумом і економічною експансією, минуле десятиріччя ознаменувалося:
Мілленіали і хоумлендери не менше амбітні, ніж попередні покоління: більше половини хочуть отримувати високі зарплати і бути багатими. Але їх пріоритети змінилися, або були відкладені через фінансові та інші обмеження.
Наявність дітей, покупка власного будинку / квартири і інші традиційні «маркери успіху» в зрілому віці не очолюють хіт-парад їхніх амбіцій. Замість цього на вершині списку опинилися подорожі і дослідження навколишнього світу (57% прагнень), в той час як трохи менше половини заявили, що хочуть мати свій будинок (49%). Вони також були більш схильні надавати позитивний вплив в своїх спільнотах або суспільстві в цілому (46%), ніж мати дітей та створювати сім'ї (39%).
Цікаво, що жінки (62%) виявилися більш зацікавленими в тому, щоб побачити світ, ніж чоловіки (51%).
Багато заробляти і бути заможними — друге місце (52%) серед усіх амбіцій. Але це прагнення виявлялося останнім, коли респондентів запитували, чи досяжні їх амбіції: тільки 60% вважають це можливим.
Як правило, Y&Z вважають, що їх амбіції досяжні:
Щороку Deloitte опитує мілленіалів про глобальні соціальні проблеми і про особисті проблеми, щоб побачити, як розвивається їхнє бачення світу. У цьому році спостерігається відчутний спад оптимізму і широкий спектр як макроекономічних, так і повсякденних побоювань, що впливають на уми Y&Z.
Серед 20 проблем, що стоять перед суспільством і які найбільше стосуються респондентів на особистому рівні, список у обох груп очолили: зміна клімату, захист навколишнього середовища та стихійні лиха.
Тероризм, злочинність і війна увійшли до сімки лідерів. Це говорить про те, що особиста безпека сьогодні є турботою №1. Також цікаво, що існує взаємозв'язок між освітою і тим, чи є турботи мілленіалів більш особистими чи соціальними. Випускники старших класів більш схильні вибирати безробіття, особисту безпеку і охорону здоров'я, ніж випускники університетів, і рідше вибирають політичну нестабільність, зміну клімату та кібербезпеку.
Майже чотири з п'яти (79%) мілленіалів бояться стати жертвами шахрайства в інтернеті, і майже стільки ж людей стурбовані крадіжкою особистих даних. Вони також побоюються за безпеку особистих даних, якими володіють підприємства (73%) і державні органи (70%).
Позитивні економічні настрої в 2019 році виявилися найнижчими за останні 6 років. Тільки 26% респондентів Y&Z заявили, що очікують поліпшення економічної ситуації в своїх країнах у майбутньому році. Раніше ця цифра ніколи не опускалася нижче 40% і за останні 2 роки складала 45%.
Як і в 2018 році, настрої в країнах, що розвиваються, більш позитивні, ніж на зрілих ринках. Але навіть в найбільш обнадійливій групі спостерігається різке зниження. У регіонах, що розвиваються, 36% мілленіалів очікують поліпшення протягом наступних 12 місяців — а це падіння показника на 21 пункт всього за 2 роки. На зрілих ринках цей показник становить лише 18% в порівнянні з 37% у минулому році.
З особистої точки зору, трохи більше половини мілленіалів думають, що їхнє фінансове становище погіршиться або залишиться колишнім, в той час як 43% сподіваються на поліпшення в наступному році. Очікування того, що фінансовий тягар буде перевищувати будь-який кар'єрний ріст або перехід на більш високооплачувану роботу — це ще одне свідчення напруженості і невпевненості мілленіалів після рецесії.
Позитивність щодо соціального і політичного клімату теж йде на спад. У 2019 менше чверті (22%) опитаних заявили, що очікують поліпшення в своїх країнах у наступному році — це зниження на третину в порівнянні з минулим роком (33%). Дана тенденція є послідовною як на ринках, що розвиваються (30%, зниження на 9 пунктів), так і на зрілих ринках (16%, зниження на 11 пунктів).
Відповідно до минулих опитувань, мілленіали невисокої думки щодо політичних і релігійних лідерів. Майже три чверті (73%) заявили, що політичні лідери не можуть надати позитивного впливу на світ, в той час як дві третини сказали те ж саме й про релігійних лідерів. Близько 45% мілленіалів сказали, що вони абсолютно не довіряють жодному з лідерів в якості джерела надійної і точної інформації.
Можливо, ще більш тривожною є думка респондентів про традиційні медіа. Більше чотирьох з десяти (43%) заявили, що засоби масової інформації чинять негативний вплив на світ, а 27% взагалі не довіряють засобам масової інформації як джерелу достовірних даних (лише 53% висловили певну довіру).
Вони бачать традиційні ЗМІ як трохи більш надійне джерело новин, ніж платформи соціальних мереж. Але виникає питання: якщо мілленіали не довіряють установам, створеним для поширення фактів, то кому вони будуть довіряти? Лідери неурядових, некомерційних організацій зайняли перше місце з точки зору соціального впливу і джерел надійної інформації, але повідомляти новини — це не їхня робота. Недовіра до ЗМІ може тільки посилити почуття нестабільності і невпевненості у поколінь Y і Z.
Що стосується соціального прогресу, дві третини опитаних вважають, що через свій бекграунд деякі люди ніколи не отримують справедливого шансу добитися успіху — незалежно від того, наскільки ретельно вони вчаться і працюють. Але рівна кількість респондентів вважає, що будь-хто може досягти успіху в кар'єрі або соціальному статусі, якщо буде домагатися його своїми силами: без зв'язків або самостійно.
Вони вважають, що соціальна мобільність можлива для більшості, але є певні групи, які стикаються з більш високими бар'єрами. Мілленіали явно впевнені, що з 5 запропонованих груп саме уряд несе найбільшу відповідальність за поліпшення соціальної мобільності. Однак вони не вірять, що соціальна мобільність є одним з його вищих пріоритетів.
Опитування не ставило за мету заглиблюватися у роздуми респондентів про конкретні дії уряду. Експертам Deloitte цікавіше було дізнатися їхньої думки про зростання націоналізму в деяких частинах світу.
Приблизно у співвідношенні 2 до 1 респонденти заявили, що вони підтримують політику вільної торгівлі, яка допускає вільний потік товарів у всьому світі, в порівнянні з націоналістичної політикою, яка обмежує потік товарів в країну.
Незважаючи на цю схильність до глобалізму, загальне занепокоєння з приводу посилення націоналізму було знижено. З 20 особистих турбот, запропонованих опитуванням в якості вибору, зростання націоналізму зайняло останнє місце лише з 7%. Проте в Західній Європі, в тому числі в країнах, де праві партії досягли успіхів (наприклад в Австрії), багато респондентів стурбовані цим більш серйозно.
Думка мілленіалів про бізнес продовжує знижуватися, доводячи, що різке падіння в минулому році не було відхиленням. Після 4 років поспіль з 70% і падіння до 61% в 2018 році, число респондентів, які відзначили, що бізнес робить позитивний вплив на суспільство в цілому, скоротилося до 55%. Зниження було викликано думкою в країнах, що розвиваються, яке впало з 85% два роки тому до 61% сьогодні. Думка про роль бізнесу в зрілих ринках — 50%, опустилася на 16 пунктів за той же період.
Цей показник частково пояснюється зростаючою думкою про те, що підприємства зосереджені на своїх власних програмах, а не на ширшому суспільстві. 76% згодні з цією думкою, а також з тим, що у компаній немає амбіцій, крім бажання заробляти гроші (64% згодних). Це також, ймовірно, залежить від триваючої невідповідності між пріоритетами мілленіалів і тим, що вони вважають метою бізнесу. Найчастіше мілленіали вважають, що бізнес повинен приділяти пріоритетну увагу виробництві якісних товарів і послуг (36%), а також створенню робочих місць (35%).
Більшість (55%) вважають отримання прибутку головним досягненням бізнесу. Вони думають, що бізнес недооцінює можливості підвищення рівня життя співробітників. Такі результати говорять про проблеми з іміджем у лідерів бізнесу. Тільки 37% опитаних вважають, що бізнес-лідери мають позитивний вплив на світ, і більше чверті (26%) заявили, що не довіряють бізнес-лідерам як джерелу надійної і точної інформації. 45% вважають, що бізнес-лідери виконують свої зобов'язання з надання допомоги в поліпшенні суспільства, і 45% — що ці лідери поводяться етично.
Вплив змін у індустрії на суспільство не можна недооцінювати. За останнє десятиріччя багато робочих місць, на яких люди отримали освіту і навички, значно змінилося через цифрові технології. Мілленіали використовують технології, яких навіть не існувало, коли вони починали свою кар'єру. А в деяких секторах штучний інтелект зараз виконує завдання, які визначають деякі робочі місця, змушуючи людей на цих робочих місцях застосовувати різні унікальні людські навички. У міру зміцнення союзу фізичних і цифрових активів, вплив прогресу на працівників буде збільшуватися.
49% мілленіалів вважають, що нові технології розширять їх робочі місця. 25% очікують, що індустрія 4.0 не матиме ніякого впливу, і лише 15% побоюються, що вона замінить всі або частину їх посадових обов'язків.
Мілленіали також зауважують, що мінливий характер ринку праці може ускладнити їм пошук або зміну роботи. Майже половина (46%) погодилася з цим твердженням в цілому, в той час як 45% з тих, хто в даний час безробітний або виконує неоплачувану роботу, заявили, що передбачають великі проблеми.
Половина респондентів, які з оптимізмом ставляться до технологічного прогресу 4.0, також вважають, що побудова успішної кар'єри в його умовах може бути важким процесом. При цьому вони допускають, що сильна економіка буде стимулювати збільшення інвестицій в ще більш передові технології.
Приблизно кожен п'ятий респондент вважає, що у нього є всі навички та знання, необхідні для світу, в якому сформувалася індустрія 4.0. 70% респондентів заявили, що можуть володіти тільки деякими або декількома необхідними навичками, і їм буде потрібно розвивати свої здібності, щоб збільшити власну цінність на ринку праці.
Чекайте продовження у наступній частині нашого лонгріду!..
Рітейлери впроваджують в свої магазини найрізноманітніші технології: від звичайних дисплеїв для швидкого замовлення товару до обладнання, яке автоматично списує суму за покупку при виході з приміщення. Чи всі інновації приносять […]
19-04-2019
Цифрові технології: тестування, впровадження та «провал»
Компанія Ustor реалізувала проєкт для компанії MasterZoo. Це національна мережа магазинів товарів для тварин, що включає понад 80 торгових точок по всій Україні. Професійний підхід до вирішення завдань клієнта дозволив […]
17-09-2018
MasterZoo
«Ustor» завершив роботу по обладнанню другого поверху торгового центру «Восторг». Його відкриття стало одним з наймасштабніших подій на ринку харківського рітейла за минулий рік. Замовник поставив перед компанією завдання, яка […]
18-04-2015
Устаткування торгового центру «Восторг»
Заявку відправлено!
Наш фахівець зв'яжеться з Вами найближчим часом