15-04-2019
«Бути в тренді» — вираз, що використовують 9 з 10 ритейлерів, але як зрозуміти, чи дійсно компанія відповідає запитам сучасних споживачів? Для цього існують виставки та статистика агентств. Ustor проаналізували дослідження однієї з платформ для ритейлерів та підсумки заходу NRF Show & Expo 2019, після чого виділила основні напрямки, на яких варто зосередитися.
Закордонні та вітчизняні ритейлери продають продукцію під власною торговою маркою. На полицях мережі магазинів-дискаунтерів з Німеччини Aldi практично немає товарів від відомих брендів. 90% продукції — Private Label. Таким шляхом компанія хоче обігнати продуктових ритейлерів Walmart і Kroger. Товари Private Label коштують дешевше, адже споживачеві не потрібно переплачувати за бренд. Плюс власна продукція призводить до підвищення лояльності аудиторії. Albertsons, Walmart і Target збільшують число товарів Private Label. Наприклад, американська продуктова компанія Albertsons за 2018 рік випустила близько 1400 товарів Private Label. Зростання приватних марок зачіпає не тільки офлайн ритейлерів: e-commerce також працює в цьому напрямку. У Amazon близько 7 000 товарів Private Label. Знайомі торгові марки поступаються місцем приватним. Тому ритейлерам доводиться відмовлятись від «звичайного продажу» та залучати клієнтів кращим сервісом, технологіями, поєднанням декількох форматів на одній торговій площадці і так далі.
Споживачі шукають місця, де можна не тільки купити продукт, але й зарядитися емоційно. Ритейлери розширюють сервіс, доповнюють основну сферу діяльності суміжними напрямками. У магазинах Apple діє програма Today at Apple, завдяки якій відвідувачі мають можливість пройти інтерактивні курси, взяти участь в шоу чи тренінгах, що пов’язані з товарами компанії...І все це на точках продажів. Тут проводять заняття з програмування, вчать малювати з iPad Pro, проводять музичні зустрічі і так далі.
Мережа універмагів Nordstrom відкриває невеликі майданчики, на яких пропонують послуги з пошиття одягу, консультації стиліста, нігтьовий сервіс.
Ще один приклад цікавого доповнення — магазин Casper. Тут можна не тільки вибрати матрац, але і подрімати на ньому 45 хвилин [за додаткову плату, зрозуміло].
Простір торгових центрів не обмежується тільки магазинами, але сьогодні ритейлери пішли ще далі та доповнюють такі будівлі коворкінгами.
Відомі ритейлери відходять від великих торгових точок, віддаючи перевагу невеликим магазинам в обласних центрах чи столицях. За прогнозами, до 2050 року населення мігрує в міста та на прилеглі до них території. Крім цього, орендувати невелике приміщення дешевше і співробітників потрібно менше.
У планах IKEA у 2019 році відкрити магазин-студію, де відвідувач зможе спланувати інтер'єр і підібрати під нього товари. Так вчинила не тільки ця компанія: Target, Kohl's, Nordstrom, Sephora також відкривають невеликі магазини.
Мережа роздрібних магазинів Macy's скорочує площа приміщень в 5 разів, прибирає стіни між зонами та орієнтується на гру з емоціями споживача.
Можливо, в недалекому майбутньому магазини в містах трансформуються в точки послуг, де можна буде замовити доставлення товару або звернутися за консультацією.
Ритейлери продумують кожен етап роботи, прораховують час на виконання, підключають технології. Zara за 25 днів розробляє, виробляє, постачає і продає одяг на точках. Так компанії вдається швидше реагувати на запити своїх споживачів.
Великі ритейлери змінюють стратегії поповнення запасів товарів. Target тестує нову систему завезення продукції у свої магазини по Нью-Йорку: в точках продажів зберігається менше продукції, а запаси поповнюються коли це необхідно. Так ритейлеру вдається більш ефективно використовувати територію: замість великої площі під склад, вільний простір використовують для онлайн-замовлень і упаковки.
Також ритейлери для управління замовленнями та відправленнями використовують технології: AI, IoT і так далі.
На Заході тимчасові точки продажів з'являються практично скрізь: у коридорах торгових центрах, на автомобільних стоянках, на вулицях і так далі. Їх головний плюс — низька орендна плата. Не потрібно укладати договори про довгострокову оренду або брати монструозні кредити. Крім того, таким чином ритейлер може познайомити клієнтів з новим товаром або запустити свій бренд без великих інвестицій.
Bonobos — дочірня компанія Walmart, яка шиє і продає чоловічий одяг — відкрила мобільний трейлер, в якому відвідувач може приміряти одяг, проконсультуватися зі стилістом, замовити вподобаний товар додому. Такі pop-up магазини відкривають не тільки стартапи, але й великі гравці [наприклад, Alibaba, Amazon, Calvin Klein]. Тимчасові точки продажів дарують ціле поле для експериментів: можна укладати партнерство з інтернет-гігантами, пробувати поширювати різні товари і так далі.
Ритейлери збирають дані про своїх клієнтів, щоб зробити їм релевантну пропозицію. Best Buy — мережа магазинів побутової електроніки — запустила додаток, який відправляє відвідувачам пропозиції по одній конкретній точці продажів і сигналить ритейлеру, коли клієнт знаходиться в дорозі, щоб забрати своє замовлення.
Магазин кроссовок Goat предлагает своим клиентам самостоятельно создавать wishlist и устанавливать на цену. Если эта обувь поступает в продажу или цена опускается в пределах 5% от заданной покупателем, то он получает push-уведомление о возможности заказа.
Магазин кросівок Goat пропонує своїм клієнтам самостійно створювати wishlist і встановлювати ціну. Якщо це взуття надходить у продаж або ціна опускається в межах 5% від заданої покупцем, то він отримує push-повідомлення про можливість замовлення.
Walmart, Best Buy, Zara, Brooks Brothers та інші використовують офлайн-магазини для обробки онлайн-замовлень. Так вони підтримують e-commerce, об'єднують операції онлайн та на точках, швидше і дешевше доставляють товар. Грань між фізичним і онлайн-ритейлом стає все тоншою, власники бізнесу розширюють можливості, використовують усі сфери.
13–15 січня в Нью-Йорку пройшла виставка NRF Show & Expo. На подію зібралося 40 000 учасників, було представлено 700 стендів і проведено 10 конференцій. Експерти виділили кілька трендів, на які слід орієнтуватися у 2019 році.
Висновок: ритейлери, які розвиваються і роблять ставки на нові технології, виходять в Топ, а ті, хто за інерцією і вже знайомим шляхом йдуть до розмитої мети «збільшити прибуток», залишаються за бортом. Щоб відповідати на запити споживачів, потрібно стежити за трендами та гнучко підлаштовуватися під ринок :)
У 2019 році роздрібна торгівля перейде в новий формат, в якому немає місця стандартному мисленню і звичайним стелажам. На зміну їм приходять вбудовані сенсорні модулі, екрани, замовлення через інтернет, цифрові […]
25-12-2018
Технології в дизайні торговельних приміщень: тренди на 2019 рік
Команда Ustor зібрала в новому випуску дайджесту найцікавіші новини про те, що сталося і змінилося на фронті роздрібної торгівлі! Парковки для авто на дахах ТРЦ На початку липня 2019 року […]
15-08-2019
Український і міжнародний рітейл: цікаве за червень
Єдинороги, жирафи, корови, котики і дракони – ні, це не про похід в зоопарк. Це про поїздки з дітьми по світу. Думаємо, кожен бачив діточок в аеропортах, які катаються на […]
18-04-2018
TRUNKI. РОЗРОБКА ТОРГОВОГО ОБЛАДНАННЯ ДЛЯ АМЕРИКАНСЬКОГО БРЕНДУ В УКРАЇНІ
Заявку відправлено!
Наш фахівець зв'яжеться з Вами найближчим часом