11-12-2023
Ритейлерам необхідно робити покупцям пропозиції, від яких неможливо відмовитись і які перетворять споживачів на постійних клієнтів. Але як випередити не лише конкурентів, а й зручний і швидкий онлайн-шопінг? Здивувати, вразити та запропонувати відвідувачам своїх магазинів нову цінність. І зробити це можна завдяки… дизайну магазинів. Ефектне оформлення стало справжньою стратегією для успішного просування товарів та утримання клієнтів.
Фахівці британської агенції Design4Retail вважають фізичні магазини бастіонами справжнього досвіду. І це не гучні слова, а висновок, підкріплений дослідженнями. Так, за результатами опитування Savvy, близько 73% представників покоління Z та міленіалів [18-34 роки] надають перевагу досвіду, а не технологіям. І це попри те, що ці два покоління — найбільш технічно підковані в історії, адже усе своє свідоме життя вони провели з гаджетами.
Подібні висновки навели й фахівці PwC у звіті Experience is everything: Here’s how to get it right. За їхніми словами, технології — це допоміжний інструмент. Під час прийняття рішення про покупку важливіше значення мають клієнтський досвід, ціна та якість товару, людська взаємодія. Тому фізичний шопінг нікуди не зникне. Але щоб залучити у свої магазини нових покупців, брендам потрібно інвестувати кошти в дизайн, адже саме він формує перше враження у відвідувачів, привертає їхню увагу, викликає інтерес та створює позитивні асоціації, формуючи лояльність клієнтів та впливаючи на їхні рішення про покупку.
Від капіталовкладень у дизайн ритейлери завжди залишаються у виграші:
А які ж переваги отримують покупці від відвідування оригінальних і функціональних торгових просторів? Розглянемо їх детальніше.
Придбання товарів — завжди ризикована інвестиція, особливо коли потрібно викласти чималі суми за спортивний одяг чи спорядження, меблі, нову косметику тощо. Так, можна прочитати відгуки в інтернеті, але ніщо не замінить дотику, відчуттів та власного тесту. У флагманських магазинах adidas встановлені бігові доріжки, на яких можна побігати в кросівках бренду перед покупкою.

Мережа Sephora прагне «перевинайти» клієнтський досвід — поєднати технології та людський дотик, щоб забезпечити незабутні враження. В нових флагманах частина торгової площі відводиться під Grand Beauty Hub, де можна протестувати косметичні засоби, скористатись спеціальними додатками та подивитись навчальні б’юті-програми.

На думку фахівців Design4Retail, роздрібна торгівля пропонує більш продуманий і структурований підхід до ідентичності бренду, створюючи відчуття довіри в клієнтів. Багато покупців вагаються перед покупками в незнайомих для них інтернет-магазинах, але фізичний торговий простір [та ще й на центральних вулицях міст] викликає довіру.
Модний бренд чоловічого одягу Bonobos розпочав свою діяльність у 2007 році з інтернет-магазину, а сьогодні він відкриває не просто торгові точки, а Guideshops. Окрім одягу та аксесуарів там можна отримати безоплатну допомогу в виборі ідеальних речей, які доставлять покупцеві додому.

Усі історії — це завжди про емоції. Вони знаходять відгуки в людей і роблять компанії «людянішими». І саме фізичні магазини можуть стати ідеальними платформами для повідомлень від брендів для їхніх споживачів. Торговий простір дозволяє брендам розкривати історії з кожним кроком клієнтів, тому має бути достатньо точок дотику. У довгостроковій перспективі це допомагає побудувати міцні відносини між брендом та клієнтами.
Відповідно — формуються приємні спогади та асоціації. Отримавши щось унікальне, що виходить за межі звичних уявлень про покупки та оплату в магазині, бренди стають конкурентноспроможнішими. Це можна зробити за допомогою емпіричних точок взаємодії, які забезпечать клієнтам зручність при виборі товарів та залишать приємні враження від покупок.
У своїх магазинах Nike періодично встановлює Nike Bot Initiated Longevity Lab (BILL). Роботизована нога подовжує термін служби зношених кросівок: робот чистить взуття та наклеює на пошкоджені ділянки вибрані клієнтами елементи.

Для команди Nike BILL — це частина експерименту, яка прокладає шлях до замкненого циклу виробництва, адже допомагає зменшити негативний вплив на планету. Відновлення улюбленого взуття та подовження терміну його служби — внесок бренду в зменшення відходів та боротьбу з гіперспоживанням. Сталий розвиток — головне завдання світового ритейлу, і компанії по-різному розв’язують його. Наприклад, команда Ustor виготовляє обладнання для магазинів з металу — міцного та довговічного матеріалу, який має фактично безкінечний цикл переробки. Він дає можливість реалізувати найрізноманітніші дизайнерські концепції та створити унікальний торговий простір.

Мінливі тенденції змінюють очікування покупців від шопінгу й фізичних магазинів. Тому дизайн торгових просторів має перетворитись на постійну стратегічну інвестицію, а бренди повинні адаптуватись до нових вимог — виділитись серед конкурентів, щоб привернути увагу нової аудиторії та вплинути на її рішення про покупку.
Минулого року ми вже трохи розповідали про серію RAF та наводили приклади, як можна адаптувати стандартні стелажі під продукцію з різних ніш. Повторюватися не будемо, замість цього поговоримо про брендовані […]
21-01-2019
Брендовані стелажі на основі серії RAF [з прикладами]
Мережа магазинів спеціалізується на продажу канцтоварів, книг та іграшок. Для представлення товару були обрані системи RAF і CHERRY. Основна увага була спрямована на можливість викладання книжкової продукції: для цього були […]
27-10-2016
Торгова мережа «Наталі», м. Маріулоль
Важко передбачити, яким стане світ майбутнього. Зміни оточують нас вже зараз і активно впроваджуються у наше життя. 21 сторіччя змінюється настільки швидко, що стає все складніше стежити за всіма інноваціями. […]
6-11-2019
Магазини майбутнього: які зміни можуть статися у рітейлі до 2040 року
Заявку відправлено!
Наш фахівець зв'яжеться з Вами найближчим часом