1-03-2019
В інтернеті можна знайти безліч інформації про інновації, які все частіше з'являються в сфері роздрібної торгівлі. Штучний інтелект, роботи, віртуальна та доповнена реальність, інтернет речей, хмарні рішення для онлайн покупок і оптимізації бізнес-процесів, технологія розпізнавання осіб, радіочастотна ідентифікація (RFID), комунікація ближнього поля (NFC) ... Тисячі їх!
Але, як то кажуть: «Скоро казка мовиться, та не скоро діло робиться». Якби впровадити інновацію було так само легко, як розписати її перспективи та переваги, ми б уже здійснювали покупки онлайн в метро — по дорозі з роботи додому, а не стояли б у чергах перед касами у супермаркетах.
Звичайно, не можна заперечувати той факт, що без інновацій, спрямованих на автоматизацію процесів і кращий Client Experience, сучасній роздрібній торгівлі не вижити. Ну або як мінімум, дні терти. Особливо на тлі конкуренції, що все більш посилюється на розвинених ринках, і постійного відтоку аудиторії, якому сприяє бурхливий розвиток e-commerce.
Сучасні споживачі-мілленіали купують не тільки в Україні, але й все більше — за кордоном. І вони бачать, які там сервіс і якість. І з кожним роком зростає їх вимогливість, рівень очікувань. Тепер вони очікують:
Вимагати-то легше, ніж зробити. Тим більше, коли ледь не всі гравці на ринку стурбовані своїм виживанням, а не розвитком, лідерськими позиціями, інноваціями, та таким іншим, що можуть собі дозволити в основному лише великі торговельні організації та мережі. Адже одна справа, коли разом з потребами клієнта зростає його купівельна спроможність, і зовсім інша — коли вона знижується настільки, що навіть деяким підприємствам доводиться переорієнтовуватися на продукцію більш низької цінової категорії.
Згідно з результатами досліджень, які команда Ustor проводила ще в 2016 році в секторі FMCG, дистрибуції та будівництва, прості інструменти для точок продажів були самими затребуваними. Тобто, грубо кажучи, основна маса рітейлерів купувала та використовувала найдешевше — поліграфію. Вартість інструментів і обладнання для роздрібної торгівлі була вирішальним фактором — про якість та дотриманні дедлайнів думали вже в другу чергу.
Справді, що робити дрібним гравцям, якщо навіть такому титану, як Amazon, доводиться витрачати близько 1 000 000 $ тільки на автоматизацію одного магазину Amazon Go? Впровадження будь-якої інновації в будь-який бізнес вимагає ґрунтовних фінансових вкладень — понад усе! І це повинно виправдовувати себе, давати максимальну віддачу. А для українських рітейлерів, з урахуванням економічної та політичної ситуації в країні, «НЕМАЄ ГРОШЕЙ» — це проблема №1.
Щорічно витрати рітейлу на персонал, обслуговування клієнтів, оренду приміщень ростуть, а ось його обороти — не дуже. Навіть якщо є бюджет, рітейлеру доводиться вибирати між відкриттям нових точок та просуванням старих, інвестиціями в автоматизацію основних процесів та інноваційні технології. І як правило, інновації стають найменш пріоритетною статтею витрат. Наприклад, роздрібний гігант Walmart, протестувавши технологію розпізнавання осіб в своїх магазинах, вирішив повністю від неї відмовитися. Чому? Повернення інвестицій від впровадження цієї технології виявилося незадовільним. Плюс клієнти поставилися до неї насторожено. І у них є на те підстави: сумніви в сумлінності використання подібних особистих даних, а також в надійності їх зберігання та захисту...
А ось преміальному бренду Saks технологія «зайшла на Ура» та знизила збитки. Бакалії Budgens допомогла уникнути випадків продажу алкоголю неповнолітнім, а мережі ресторанів CaliBurger — скоротити час транзакцій. Але у всіх цих компаній різні формати, різна додана вартість за операціями, оборотність і інші показники. І все це впливає на те, «вистрілить» та чи інша інновація, окупить вкладені кошти чи ні — передбачити заздалегідь досить важко. Тут складно навіть сказати, що буде з самим ринком у найближчі 5 років. Так що відсутність реальних гарантій ефективності, окупності хоча б у середньостроковій перспективі для кожної конкретної ніші, бізнесу — це ще одна проблема при впровадженні інновацій в ритейлі.
Серед 700 топ-менеджерів, опитаних Intel і Forbes Insights у 2018 році, менше 12% вже застосовували технологію IoT (інтернет речей) в рітейлі, і менше 7% намагаються впровадити її зараз. За результатами дослідження Boston Retail Partners в тому ж році:
Третя проблема — це складність самого процесу. Щоб успішно запровадити, наприклад, ІТ-рішення для автоматизації бізнесу на основі хмарних технологій, воно повинно відповідати великій кількості сучасних вимог. Бути послідовним, безшовним для інтеграції до інформаційних систем різних рівнів, враховувати складність та мінливість технологій, методів зв'язку, додатків; бути зрозумілим персоналу та зручним для клієнтів, масштабованим, відповідати бізнес-моделі компанії...
Або взяти, наприклад, процес впровадження RFID-технології. З чим зіткнеться рітейлер:
Загалом, список труднощів і вимог великий, період окупності та ризики — ще більше, а кваліфікованих фахівців, здатних вирішити подібну задачу якісно та без помилок, знайти складно.
І тут на сцену виходить проблема №4 — недосконалість правового середовища України, де всі ці процеси повинні відбуватися. У нас просто недостатньо розвинені правові механізми фінансування та регулювання інноваційної діяльності. Як захистити власну інноваційну модель продажів, або технологію від конкурентів? Якщо до цих пір відсутній загальний системний підхід, єдина методологія визначення самого поняття «інновації в роздрібній торгівлі»? Немає тендерів або виставок для сприяння впровадженню інновацій в рітейл, немає достатньої інформаційної прозорості, немає консолідації зусиль та коштів інвесторів ... Зате є нестача кваліфікованих фахівців.
Як бачимо, швидкому впровадженню інновацій в українському рітейлі перешкоджає безліч вагомих чинників. Це й відсутність необхідних бюджетів, й відсутність гарантій, а також складність самих процесів впровадження та недосконалість середовища, в якій вони повинні відбуватися. Але наш фрегат не потопити! Як не крути, а за інноваціями — майбутнє, тому прогрес їх впровадження в сферу роздрібної торгівлі не зупинити, навіть якщо він протікає повільніше, ніж хотілося б.
Роздрібна торгівля меблями — це галузь, що постійно змінюється. Щоб залишатися в ній конкурентоспроможним, потрібно йти в ногу зі зростаючими вимогами клієнтів. Наступні 5 тенденцій відображають очікування роздрібних покупців меблів […]
6-11-2019
5 трендів меблевого рітейлу 2020
Дослідники вважають, що до 2030 року 67% взаємодій зі споживачами будуть забезпечуватись завдяки розумним гаджетам. Чи не помиляться бренди, обмінявши емпатію на ефективність? Сучасні технології повністю перебудували процес взаємодії користувача […]
8-04-2021
Яким буде споживач через 10 років?
Ми вже про це говорили, і можемо повторювати ще безліч разів: правильна демонстрація продукту важлива не менше його якостей. Те, як ви подаєте потенційному покупцеві свій товар, нерідко має навіть […]
25-01-2019
Як обрати матеріали для торговельного обладнання
Заявку відправлено!
Наш фахівець зв'яжеться з Вами найближчим часом