Замовити безкоштовний прорахунок

Кастомізація — майбутнє ритейлу

Кастомізація — майбутнє ритейлу

9-04-2021

Споживання та необхідність в збільшенні виробничих потужностей тривалий час стимулювали ринок створювати багато серійного обладнання. Але час плине, і зараз у фокусі виявляється один очевидний факт: «Двох однакових бізнесів не існує».

Виробництво може бути різним, як і ресторанний бізнес: хтось віддає перевагу швидкому і конвеєрному фастфуду, а хтось шукає авторську кухню. Зараз Ustor — це, свого роду, ательє, в якому ви можете обрати тканини, фурнітуру та отримати індивідуалізований продукт на базі свого проєкту або брендбуку.

Це незвичайна стаття. Ми не просто поговоримо про тренди, а трохи поміркуємо про те, куди рухається ринок, і що зараз найбільш зажадано як серед власників бізнесу, так і серед кінцевих споживачів.

 

Інтерактив та entertainment

Торішня виставка Euroshop 2020 [детальніше про неї ми говорили тут] ще раз переконала нас у тому, що класичні вітрини та обладнання потихеньку відходять у минуле. Останні роки магазини боролися за увагу покупців, за їх інтерес та час перебування всередині, за обсяги продажів.

Коронавірус зберіг цей тренд, але більшою мірою трансформував його в онлайн: торгові майданчики конкурують за обсяг і якість трафіку, за час перебування на сайті та кількість скоєних разових і, що важливіше, повторних дій.

Нещодавно Forbes назвав одним з найбільш перспективних трендів інтерактивні вітрини. Йдеться про поєднання відеоекранів з прямим контактом: перехожий може зупинитися і пограти в цікаву гру, спробувати товар, змінити інтерфейс вітрини... Загалом, мова йде про interaction — взаємодії. Це, як стверджують психологи, зміцнює емоційний контакт «Споживач-Бренд».

COVID19, знову ж таки, посилив цей тренд: бізнес намагається домогтися мінімального контакту «людина-людина» і скоротити витрати на персонал в магазині. Такі вітрини дозволяють не тільки отримати всю необхідну інформацію про товар, але також забезпечити автономні продажі завдяки касам самообслуговування.

Ще в цю ідею відмінно вписується віртуальний каталог. Наприклад, в Монреалі є вітрина бренду Puma, з якої можна переглядати асортимент навіть в неробочий час: ви можете підійти до екрана вночі й перевірити, чи є тут ваші улюблені кросівки. Відвідувачі такого «віртуального» магазину також можуть залишити повідомлення за допомогою клавіатури.

Не гірше інтерактив впроваджений у бренду Ralph Lauren. Ще в далекому 2007 році вони вперше дозволили аудиторії переглядати моделі однієї зі своїх колекцій прямо з вулиці. Тоді ж компанія обладнала деякі з роздрібних точок великими екранами, на яких кожен охочий міг створити індивідуальний дизайн футболки.

Для тих товарів, які взаємодіють з сенсорикою клієнта (смак, звук, запах, дотик), дієво вдаватися до емоційного контакту. Наприклад, в нещодавній кампанії по просуванню чаїв Tazo, Starbucks запропонували перехожим пограти в цікаву аркаду: керуючи маленькою бабкою, метеликом або колібрі, вони шукали компоненти для кожного з чаїв.

Але говоримо ми не тільки про вітрини ...

 

Скопіюй дизайн... і він спрацює, чи ні?

На жаль, це не так. Якби ми могли кожний раз копіювати готові рішення відомих брендів, то робота дизайнерів втратила б свою актуальність: кожен робив би приблизно одне й те саме.

На розвинених ринках існує ціла індустрія компаній, які займаються ритейл-дизайном і просуванням. Тобто: дизайнери не просто розробляють візуальні концепції, а вивчають бізнес-процеси, сервісні моделі, специфіку сегментів покупців, заглиблюються у те, що, кому і як продавати. І на основі цих знань розробляють дизайн комерційного простору, який реально збільшує продажі.

Багато хто думає, що можна скопіювати чужий дизайн. Це не так. Скільки не копіюй кращі закордонні кейси — це не буде працювати як бізнес. Дизайн повинен відповідати бізнес-процесам, сервісним скриптам, товарам та індивідуальній специфіці бренду.

Великою школою для українського ритейлу стала криза: вона змусила бізнес замислитись, чим вони будуть відрізнятися від конкурентів в умовах невгасної боротьби за платоспроможного споживача. Це призвело до того, що власники сфокусувались на вирішенні стратегічних завдань.

 

Автоматизація та кастомізація в ритейлі

Ринкова ситуація неминуче привела ритейл до необхідності індивідуальних рішень. Зараз на ринку чітко простежуються три основні тренди: автоматизація, кастомізація і big data. Вони очікувано призведуть до змін у сфері ритейла і способах здійснення покупок в майбутньому.

Такі дані наведено в аналітичному огляді компанії CBRE, і ми дуже наочно поспостерігали це на Euroshop 2020 і інших великих виставках останніх років.

У дослідженні «Майбутнє ритейла 2030» розглядаються 40 футуристичних ідей і поглядів на те, як світ ритейла зміниться в найближчій перспективі. На ринок вплинуть подолання пандемії (і новий погляд на взаємодію в посткарантинному світі), а також динаміка в способі життя людей, урбаністичному середовищі та операціях в ритейлі.

Робототехніка та автоматизація. Ритейлери будуть все більше інвестувати в нові технології, а автоматизація і робототехніка змінять кількість робочих місць в усьому напрямку до 2030 року. Технології замінять деяких людей у сфері роздрібної торгівлі.

Сила прогнозування. Оскільки інтернет-покупки стають новою реальністю, розвинена інтеграція трильйонів з'єднаних сенсорів забезпечить більш глибоке розуміння споживчих моделей, дозволить бізнесу передбачати потреби клієнтів, перш ніж вони самі їх сформулюють. Також це допоможе побудувати більш ефективні та вдосконалені логістичні ланцюжки.

Це дозволить аудиторії повністю побачити те, що вони купують і допомогти ритейлерам більш ефективно виконувати замовлення.

Можливість купувати те, що ти хочеш, де і коли хочеш — це норма. Успіхи в розробці технологій для смарт-пристроїв дозволяють споживачам купувати буквально те, що вони бачать: де завгодно і в будь-який час. Кастомізований підхід в обслуговуванні стане єдино можливою нормою для конкурентного ринку.

Ритейлер повинен знати звички покупців, способи проведення дозвілля, стиль і колірні переваги. Це важливо, щоб запропонувати аудиторії унікальну та персоналізовану пропозицію.

Саме персоналізація стане ключовим фактором, що допоможе відрізнитись від конкурентів.

Фізичні магазини стануть шоу-румами брендів. Реальні магазини майбутнього будуть зосереджені на передачі вражень про компанію.

Покупки офлайн повинні стати цікавими та наповненими враженнями.

 

Висновок

Якщо взяти за основу такий погляд на проєктування торгового обладнання, основна цінність, яка може бути у виробника — це повна підтримка персоналізації та унікалізації.

У майбутньому «виживуть» ті компанії, які запропонують аудиторії бутікову взаємодію на всіх рівнях: від сервісу і комунікації, до обладнання та інтер'єру.