Замовити безкоштовний прорахунок

Психологія кольору в маркетингу — як колірні рішення впливають на споживачів

Психологія кольору в маркетингу — як колірні рішення впливають на споживачів

7-03-2024

Колір — один із найпотужніших інструментів впливу на людей. Різні відтінки підвищують впізнаваність бренду, привертають увагу, викликають емоційні реакції, стимулюють до дії, викликають довіру і можуть збільшити продажі. За данными KissMetrics, колір — вирішальний фактор при покупці для 85% покупців. Щоб викликати відгук у цільової аудиторії та вплинути на рішення покупців про покупку, потрібно розуміти, як «працює» той чи інший колір.

Сила кольору — чому поєднання кольорів такі важливі в маркетингу

Психология цвета в маркетинге — как цветовые решения влияют на потребителей

Кольори по-різному впливають на поведінку людини, сприйняття бренду та прийняття рішень. Все просто — фактично вся інформація потрапляє у мозок через очі. Ба більше, кольори на підсвідомому рівні викликають у людини асоціації. Звичайно, багато залежить від статі, віку, стереотипів, індивідуальних уподобань, суб'єктивних емоцій та культурних особливостей. Попри певні відмінності, правильно підібрані кольори:

- впливають на сприйняття та залучають цільову аудиторію. Якщо молоді люди віддають перевагу яскравим кольорам, то старше покоління любить спокійніші відтінки. Зважайте на бажаний емоційний відгук при першому погляді на ваш логотип або продукцію. Зрештою це вплине на першу думку про компанію і допоможе ненав'язливо сформувати необхідну реакцію;
- допомагають відбудуватися від конкурентів. Якщо вибрати кольори, які виділяються серед конкурентів, можна виокремити свою продукцію в мультибрендовому просторі та запам'ятатися покупцям;
- змінюють настрій. Наприклад, червоний колір підвищує апетит, зелений розслаблює, а синій заспокоює. Враховуйте вплив кольорів на емоційний стан, і ви зможете за їх допомогою задавати настрій та створювати потрібну вам атмосферу;
- підвищують впізнаваність. Причому на 80%! Колірна палітра — одна зі складових ідентичності бренду. Спочатку бренд намагається виділитися серед конкурентів, згодом закріплюється на ринку, а потім намагається сформувати та зміцнити асоціацію. Постійне використання кольорів у логотипах та на упаковці зміцнює асоціації та робить бренд упізнаваним. А люди люблять купувати знайомі бренди. Червоний колір і Coca-Cola по всій планеті асоціюються з новорічними святами. Ніжний бірюзовий відтінок став фірмовим кольором Tiffany&Co. Компанія навіть зареєструвала його як торговий знак Tiffany Blue®. У палітрі Інституту кольору Pantone цей колір має назву «1837 Blue» [1837 року засновано ювелірний дім].

Для успішних маркетингових кампаній важливі послідовність і систематичність. Щоб отримати бажаний результат, потрібно правильно вибрати відтінки або комбінації кольорів для логотипу, продукту, упаковки та рекламної кампанії. Як показують практика та наведені приклади, кольори закріплюються за компанією та формують зв'язок із брендом.

Значення найпопулярніших кольорів та асоціацій у маркетингу та брендингу

Наводимо список основних значень та асоціацій кольорів, які багато компаній успішно використовують:
- Червоний: пристрасть, енергія, рух, прагнення дії. Сміливий колір привертає увагу та викликає збудження. Якщо перестаратися, може мати агресивний вигляд. Чудоий акцентний колір.
- Жовтий: радість, оптимізм, тепло, ентузіазм, рух. Колір привертає увагу й спонукає до дії, але він м'якший, ніж червоний. Його варто використовувати для створення позитивних емоцій і виділення нових продуктів.
- Синій: спокій, надійність, гармонія. Такий колір вибирають компанії, які хочуть підкреслити свою стабільність та надійність.
- Помаранчевий: радість, мотивація, позитив, щастя. Пробуджує дружелюбність і асоціюється із сонцем, веселощами, енергійністю і креативністю. Його часто використовують для привернення уваги.
- Зелений: природа, успіх, спокій, мир, гроші. Колір заспокоює та розслаблює. Асоціюється з екологічністю та натуральністю.
- Фіолетовий: гармонійно поєднує енергію, спокій і силу. Символізує мудрість, стабільність, статусність і витонченість.
- Рожевий: жіночність, молодість, активність та водночас чутливість. Колір часто вибирають бренди, що створюють продукцію для дітей та жіночої аудиторії. Також підходить для індустрії краси.
- Білий: чистота, простота та безпека. Можна використовувати соло або в контрастних поєднаннях із різними відтінками.
- Чорний: сила, витонченість, вишуканість, елегантність. Багато хто вважає його занадто похмурим, але бренди класу люкс використовують чорний у своїх логотипах. Універсальний колір асоціюється з безпекою, стильністю та авторитетом.

А тепер подивіться на інфографіку The Color Emotion Guide від The Logo Company, і ви зрозумієте, чому всесвітньо відомі бренди вибирають конкретні кольори для своїх логотипів:

Психология цвета в маркетинге — как цветовые решения влияют на потребителей

При виборі палітри кольорів варто враховувати культурні традиції різних народів. У Південній Америці фіолетовий колір вважається жалобним, а в Японії — святковим.

Як вибрати кольори для бренду — корисні правила

Щоб вибрати основний колір для корпоративного стилю, рекламної кампанії або логотипу, можна скористатися кольоровим колом Йоганнеса Іттена. Відповідно до теорії швейцарського художника та теоретика мистецтва є 12 базових кольорів:
- до первинних відносять три кольори — жовтий, червоний та синій;
- вторинні відтінки отримані при рівному змішуванні основних — фіолетовий, помаранчевий та зелений;
- третинні з'являються після змішування основних та додаткових.

Використовуючи цю схему, можна гармонійно поєднувати різні кольори.

Психология цвета в маркетинге — как цветовые решения влияют на потребителей

Перед експериментами та вибором головного та акцентного відтінку варто врахувати різницю між колірною температурою. Цей параметр також впливає на людей, тому його враховують у дизайні та маркетингу. Залежно від температури кольори поділяють на:
- теплі [помаранчевий, червоний, жовтий] поліпшують настрій та заряджають енергією;
- холодні [зелений, срібний, синій, фіолетовий] заспокоюють, розслаблюють, асоціюються з прохолодою та свіжістю, допомагають зосередитися;
- нейтральні [крім ахроматичних білого, чорного та сірого сюди відносять коричневий] йдуть окремо. Самі по собі вони не мають температури, але можуть зробити холодні відтінки теплішими, а теплі фарби, навпаки, холоднішими. Зазвичай їх сприймають як символ елегантності та професіоналізму.

Щоб отримати ідеальний баланс колірної гами, фахівці рекомендують користуватися формулою «60-30-10»:
- 60% — це домінантний колір;
- 30% — вторинний відтінок;
- 10% — колірні акценти.

Для створення власної палітри кольорів, фірмових кольорів або розробки корпоративної символіки чи брендбуку знадобляться відповідні інструменти. Наприклад, Paletton, My Brand New Logo, ColorScheme та інші подібні сервіси допомагають вибрати ідеальну палітру кольорів. Таблиця кольорів RAL, розроблена в Німеччині в 1927 році, використовується у промисловості, архітектурі та дизайні. До речі, клієнти Ustor можуть вибрати будь-який відтінок із RAL-палітри для свого обладнання.

Психология цвета в маркетинге — как цветовые решения влияют на потребителей

Кольори готового торгового обладнання точно відповідають брендбуку замовника, фірмовій кольоровій гамі бренду та передають його індивідуальність. Оскільки ми використовуємо порошкові фарби високої якості, покриття тривалий час зберігає насиченість.

Психология цвета в маркетинге — как цветовые решения влияют на потребителей

Хоча палітра кольорів — одна з багатьох точок дотику з брендом, варто враховувати значення відтінків та їх вплив на споживачів. Подумайте, які асоціації та емоції ви хочете викликати в своєї цільової аудиторії та потенційних покупців? Правильно вибраний колір або їх комбінація дозволять вам донести певну інформацію та вплинути на потрібне вам ставлення до бренду.

Читайте також