5-03-2019
Ви вклалися в дизайн торгової точки, ретельно підібрали асортимент, а продажі все одно йдуть мляво? Можливо, справа в невдалому плануванні торгового простору магазину. Адже залучити користувача до вітрин мало, треба його через них провести — так, щоб він не пішов розчарованим і з порожніми руками. А якщо у вас немає молодих та незакомплексованих консультантів, здатних професійно привести його до покупки «за ручку», це завдання має вирішуватися завдяки грамотному плануванню та зонуванню вашої торгової площі. Це означає розмістити своє торгове обладнання так, щоб:

Щоб спроектувати простір вашого торгового залу, потрібно перш за все визначити його форму та загальну площу. Прямокутний простір — зрозуміле, просте та зручне в плані ефективності розміщення конструкцій торгового обладнання. Торгова площа круглої або овальної форми — це вже сама по собі проблема, яка ускладнює підбір і розміщення вітрин, полиць, стелажів...
Далі вибирається точка входу до вашого магазина. Абсолютна більшість людей — це правші, які при спонтанному русі схильні йти праворуч-ліворуч, проти годинникової стрілки; дивитися направо і вибирати товари по праву сторону від себе. Це потрібно враховувати при плануванні місця для полиць та стелажів.
Потім необхідно визначитися з основними торговими зонами в магазині, розподіливши по ним бренди та категорії товарів з урахуванням його пропускної здатності та товарного обороту. Планування також залежить від площі магазину, його цінової категорії та товарного асортименту. Воно повинно забезпечити високу прохідність, зручність орієнтування та пересувань для потоку відвідувачів, а також хорошу оглядовість товарів у всіх окремих зонах.

Виділяють три основні зони в торгових залах роздрібних магазинів:


Якщо показник коефіцієнта установчої площі роздрібного магазину з обладнанням коливається в межах 0,25–0,35, то планування його торгового простору вважається вдалим. Значить, що баланс дотриманий — у магазині немає ні надлишкового асортименту, ні нестачі в торговому обладнанні. Вивести цей коефіцієнт легко: потрібно площу торгового обладнання розділити на площу всього торгового приміщення. У магазинах економ-класу цей коефіцієнт буде більшим, а в дорогих, елітних бутіках навпаки — набагато меншим.

Великі магазини як правило використовують різні комбінації з поєднань 2 або навіть 3 вищеназваних типів планування. Наприклад:
Все більша кількість товарів у сучасних роздрібних супермаркетах виноситься на торгове обладнання острівного типу, або на низькорівневі стелажі округлої форми. Зони з товарами вдало поєднуються з зонами для відпочинку: бари, кафе, кав'ярні. Для фруктів / овочів формують зону з плануванням за образом звичайного продуктового ринку.

Виставити правильний коефіцієнт для площі під обладнання вам допоможуть основні показники ваших продажів. Додаткове обладнання може знадобитися, якщо коефіцієнт продажів низький, рівень доходу відвідувачів — середній та низький, і ви хочете поліпшити поточний стан справ. Якщо ж коефіцієнт продажів високий — перегляньте асортимент, приберіть товари, що погано продаються.

Безумовно, підхід до планування торгового простору повинен бути індивідуальним для кожного конкретного магазину. Однак, якщо виділити загальні принципи для планування та зонування в рітейлі, виглядати це буде так:
Потрібно враховувати інші ергономічні вимоги, на зразок мінімального місця для зручного проходу покупця з кошиком між стелажами тощо.
Завдання: Розробити стелаж для виділення в ряду електро-, бензо-, зварювальних інструментів Рішення: Виробництво брендового стелажа на основі серії RAF у фірмових кольорах компанії (помаранчевий і чорний). Таке рішення дозволило яскраво […]
18-11-2015
Кейс № 3. Стелаж для інструмента
Останні кілька років серед клієнтів простежується висхідний тренд на екологічне споживання і здорове харчування. Карантин змусив багатьох з нас більш серйозно ставитися до свого здоров’я і стежити за складом і […]
11-10-2021
Eco-тренди в ритейлі 2021 року
Зовсім недавно Forrester провели дослідження, у ході якого опитали як рітейлерів, так і покупців. Основним завданням американської компанії було виявити очікування клієнтів і готовність компаній надавати аудиторії релевантний досвід взаємодії. […]
2-03-2020
Покупці хочуть зручності покупок online і offline… Але чи готові до цього рітейлери? [Дослідження Forrester]
Заявку відправлено!
Наш фахівець зв'яжеться з Вами найближчим часом