20-08-2019
Торгові автомати, біометрія та штучний інтелект, що пильно вдивляється в ваше обличчя — чого ще чекати від технологічних нововведень у світі роздрібної торгівлі?
Брак кваліфікованих кадрів, помилки, спричинені людськім фактором, розвиток технологій і зміна споживчих запитів — все це сприяє все більшій автоматизації у світі ритейла. Так, одним з альтернативних варіантів комп'ютеризованих продажів стали торгові автомати.
Вендінг, або мережева торгівля через автомати, стає все більш популярністою по всьому світі: як серед торгових мереж, так і серед споживачів, які хочуть якомога швидше отримати потрібний продукт там, де їм це зручно. На сьогодні, згідно зі звітом Європейської вендінгової асоціації (EVA), в Європі встановлено понад чотири мільйони торгових автоматів, в США — більше ніж п'ятнадцять мільйонів, в Японії — понад шість мільйонів.
Світ стає все більш відкритим для нових технологій, роботизації та комп'ютеризації. Споживачі все охочіше використовують автомати та з кожним роком доходи вендінгових мереж тільки збільшуються. З'являється все більше «нестандартних» пропозицій: автомати, що реалізують книжкову продукцію, медикаменти, одяг; автомати з продажу ковбас, що викликали в Німеччині справжній фурор, і багато іншого.
Світові тенденції демонструють стрімкий розвиток цього напрямку. За прогнозами, вендингові технології можуть стати як альтернативою звичайній роздрібній торгівлі, так і новим каналом для взаємодії між виробниками та споживачами.
В Україні вендінговий бізнес практично не розвинений. Автомати використовуються не як конкурентний формат торгівлі, а як ще один канал продажів, що реалізує переважно кавову продукцію і снеки. Українська вендингова ніша практично вільна, але аналітики прогнозують постійне зростання даного сегмента відповідно до світових тенденцій.
Сфера цифрової комерції в Україні швидко зростає і важливу роль в цьому відіграє споживчий ентузіазм та відкритість для нових технологій. Так, якщо вірити результатам дослідження 2019 року, понад 60% українців хотіли б впровадження біометричної аутентифікації як засобу для підтвердження оплати.
За статистикою, близько 70% покупців можуть залишити сайт, зіткнувшись з багатоетапністю і складністю підтвердження покупок. Ось чому способи легкої ідентифікації особистості для підтвердження оплати можуть зіграти важливу роль у збільшенні продажів і вихід на новий рівень взаємодії зі споживачем.
В Україні подібний проект був запущений онлайн-ритейлером Kasta за підтримки компаній Visa і ПриватБанк. При наявності всього лише банківської платіжної карти, додатки та карти лояльності, будь-який споживач може розплатитися за допомогою системи розпізнавання осіб.
Впровадження цієї технології робить онлайн-шопінг для покупців зручніше, швидше і значно безпечніше. Біоідентіфікація також дозволяє наблизитися до повної автоматизації платежів. Через деякий час не буде потрібна платіжна карта, чи навіть смартфон. Весь алгоритм дій покупця буде зведений до «обирай-тестуй-оплачуй через біометричну ідентифікацію».
А для того, щоб ще більше заробити лояльність покупців і зробити даний вид оплати не тільки найбільш простим і безпечним, а й комфортним, вже стали розроблятися і впроваджуватися спеціальні програми.
Наприклад, компанія Alibaba заявила про плани додати б'юті-фільтри у свої платіжні термінали, що підтримують функцію біометричної аутентифікації. Косметичний фільтр в терміналі дозволить виключити випадки відмови від використання технології серед тих покупців, яким може не сподобатися їх показ на екранах сканерів розпізнавання осіб. До подібної інновації компанія вдалася на підставі результатів соцопитування, проведеного Sina Technology, в якому 64% респондентів зізналися, що не подобаються собі в камері пристрою.
Проблема сміття не нова і актуальна для всього світу: цифри що підтверджують цю тенденцію дійсно лякають. На сьогодні утилізація твердих побутових відходів є фінансово витратною проблемою для багатьох ритейлерів, а Україна неодноразово визнавалася світовим «лідером» за кількістю небезпечних відходів.
Ще одним кроком, який наближає нас до відповідального споживання ресурсів і зменшення ековпливу на планету, стало відкриття спеціалізованих пунктів сортування відходів мережею Metro Cash & Carry Ukraine. У цих пунктах з'явилися окремі контейнери для скла, алюмінію, пластику, макулатури та тетрапаків.
Зібрані в даних пунктах відходи, в рамках цього проекту, будуть додатково відсортовані й надалі передані переробним підприємствам, щоб використовуватися як вторинні ресурси для виготовлення нової продукції. Це дозволяє знизити як кількість вивезених відходів, як і кількість витрат на їх утилізацію.
На даний момент мережею Metro відкритий лише один пункт приймання побутових відходів — в ТЦ Metro Позняки, м. Київ. Але це лише перший крок назустріч реалізації проекту німецького ритейлера, який обіцяє незабаром запустити повноцінні пункти переробки сміття і в інших торгових центрах своєї мережі.
Подібну тенденцію екологізації українського ритейлу проявили та інші торгові мережі. Мережа АТБ встановлює у всіх своїх магазинах пункти збору використаних батарейок, для їх подальшої утилізації та переробки. А мережею Сільпо ще близько року тому були запущені пункти збору сміття в магазинах.
Крадіжки та шахрайство в магазинах — досить неприємна реалія для ритейлерів, яка коштує їм певної частини доходів щомісячно. Сервіси, які дозволяють запобігати подібні ситуації, відразу стали дуже популярними у сфері офлайнових продажів.
Один з таких сервісів — японський стартап Vaak. Це програмне забезпечення засноване на технології штучного інтелекту та дозволяє виявляти серед покупців потенційних злодіїв, базуючись на характерних реакціях відвідувачів. Робота даної системи зводиться до наступного алгоритму: програмою аналізуються кадри з камер відеоспостереження, і в разі виявлення потенційної загрози, на пристрої співробітників відправляються сповіщення.
Ще на тестовому запуску системи програмного забезпечення вдалося зафіксувати крадіжку, яку не зафіксувала охорона, проте виявив пристрій. Шахрай був заарештований, а магазин уникнув збитків.
І це не вичерпний потенціал Vaak. Розробники повідомляють, що подібна можливість ідентифікації та аналізу поведінки відвідувачів, крім запобігання крадіжок, може бути розвинена і використана також для допомоги ритейлу в більш ефективному розміщенні рекламних вивісок і продукції на прилавках.
Технології штучного інтелекту розвиваються стрімко і все більш активно використовуються для допомоги у веденні бізнесу, підвищення його прибутковості та досягнення більшої ефективності.
Про компанію Компанія Ustor понад 15 років на ринку українського ритейлу. За час свого розвитку фірма реалізувала безліч мережевих проєктів в сегментах non-food ритейлу: Fashion, Kids, Sport, DIY та ін. […]
17-08-2018
Сергій Залкін: «Орієнтація на клієнта та реалізація його сміливих ідей — наш головний інтерес»
Останнім часом все більше новин про рітейл — це: + Заяви експертів, що навперебій твердять про нібито неминуче банкрутство найбільших представників рітейлу у майбутньому; + Звістки від якої-небудь компанії, яка […]
5-02-2019
Мультиформатність — неминуче майбутнє світового рітейла
Зібрали для вас звіт з найбільш цікавих новин минулого місяця. Останні оновлення в месенджерах і соцмережах, корисні для бізнесу Віртуальна примірка товару — тепер доступно в Instagram Нові можливості для […]
29-11-2019
Новини українського та світового рітейлу за жовтень
Заявку відправлено!
Наш фахівець зв'яжеться з Вами найближчим часом