23-12-2021
Спортивний ритейл — це один із відносно молодих напрямків на українському ринку. Цей факт відкриває шлях інноваціям та дарує власникам унікальну можливість адаптувати та впроваджувати найбільш успішний закордонний досвід. Цільова аудиторія поки що не бачила дуже багато чого, і тому спортивні магазини здатні створювати справді яскраві та незабутні враження для своїх клієнтів.
Цей напрямок зростає доволі повільно: ще кілька років тому експерти прогнозували зростання у 10–20% щороку, але навіть ця статистика просіла через кризу, пандемію та інші події, які пережив український ринок. При цьому попит на товари для спорту не знижується, і факторами що стримують залишаються ціна та розвиток ecommerce-сегменту. Про те, як офлайн-ритейлу «вижити» в умовах пандемії та зростання онлайн-ринку, ми розповідаємо тут.
Але основну тезу ми розкриємо ще раз: щоб залучити трафік до офлайн-магазину, вам необхідно створювати не торгові зали, а простори, які дарують враження та емоції.
Це рано чи пізно призводить ритейлера до необхідності вибрати найбільш релевантне обладнання для презентації спортивних товарів.
Більшість магазинів спортивних брендів створюються за закордонними брендбуками: це стосується як офіційних представників, так і франчайзі. Український спортивний ритейл активно адаптує та впроваджує досвід найбільших гравців світового ринку.
І свіжі приклади оформлення спортивних магазинів дають нам їжу для роздумів.
На фотографії вище — один з безлічі магазинів Adidas у концепції Stadium, а нижче — спортивний майданчик прямо всередині торгового простору. Якщо їх порівняти, то подібність простежується буквально з першого погляду.
Ідея Stadium від Adidas полягає у поєднанні утилітарності та практичності з відкритим простором та «повітрям» в інтер'єрі. У зв'язку з цим, в оформленні активно використовується метал: це сітки, решітки, листи, труби та, звичайно ж, ПВС (просічно-витяжна сітка).
Ось приклад українського магазину Adidas, який був реалізований за аналогічним брендбуком. До речі, це був перший офіційний магазин Adidas в Україні. У його інтер'єрі активно використовуються металеві ґрати, а окремі зони для презентації та зберігання поєднують ДСП із ПВС-сіткою.
Команда Ustor багаторазово використовувала ПВС для обладнання спортивних магазинів, і це недарма. Нижче розповімо про те, чому цей матеріал має такий попит у ритейлерів.
ПВС — це смуга металу з отворами однакового розміру та фактурним краєм. Щоб досягти такої структури, прокат (листовий або рулонний) пропускається через спеціальні верстати (станки). З їх допомогою метал просікається та витягується особливим чином. У результаті просічно-витяжна сітка дійсно нагадує сітку, але за своїми властивостями вона залишається такою самою, як листовий метал. Що важливо з естетичного боку: на ньому немає зварних з'єднань і вироби з використанням ПВС виглядають дуже акуратно.
ПВС виробляється з нержавіючих, вуглецевих та низьколегованих видів сталі, а також зі сплавів алюмінію. Вона становить від 3 до 6 мм завтовшки. Геометричні особливості сітки варіюються, тобто форма осередків буває різна: квадратна, кругла, ромбоподібна.
На відміну від класичного листового прокату, ПВС менш металомістка. Виходить, що при однакових розмірах та жорсткості, матеріал суттєво легший. У середньому вага скорочується на 45–60%. Завдяки осередкам, просічно-витяжна сітка світлопроникна та пропускає повітря. Це практично з погляду експлуатації, а також збільшує візуальний огляд, що є зручним в оформленні торгових просторів.
Не менш важливо для обладнання магазинів зберігати критерії жорсткості без зайвого обтяження конструкції. ПВС — ідеальний матеріал з погляду балансу цих двох показників. При цьому просічно-витяжна сітка вариться, гнеться і ріжеться без особливих труднощів. Вона може бути й округлою, тобто ви не обмежені у виборі форми стелажу.
Але будь-який матеріал має очевидні мінуси. Так ПВС з вуглецевої сталі не дуже стійка до корозії, і краще віддати перевагу ПВС з нержавіючої сталі. Правда, навіть цю проблему можна легко вирішити за допомогою нанесення спеціального покриття (лакофарбового або гальванічного).
Команда Ustor вже понад 5 років працює з обладнанням таких мереж, як Sportmaster, Columbia, Weekender, Sportlandia, InterSport та інші. Останнім часом все частіше брендбуки клієнтів включають ПВС в оформленні стелажів та інших зон для презентації товарів. І саме на прикладі реалізації проєкту для InterSport ми хочемо показати, як просічно-витяжна сітка може виглядати в інтер'єрі.
Наприклад, у цьому випадку просічно-витяжна сітка використана для полиць та бічних поверхонь, а аксесуари та декор виконані з листового металу. Завдяки сітковій структурі темна конструкція не виглядає масивно.
Вище ми наводили кілька прикладів оформлення магазинів Adidas у концепції Stadium. Як бачите, у презентації простежується певна наступність. Це очевидний світовий тренд, який дозволяє зберегти баланс між практичністю та естетикою в оснащенні простору. Така стилістика підкріплює атмосферу спорту та активного способу життя.
А нейтральний фон (у випадку з Adidas — графітовий, в магазині InterSport — чорний і темно-сірий) робить товарні позиції більш контрастними і яскравими. На прикладі видно, що взуття нібито виступає на тлі загальної композиції. Своєю чергою, велика кількість різних кольорів не конфліктує з дизайном приміщення та торговельного обладнання.
Полиці та зони для зберігання можуть бути оснащені колесами, кошиками та іншими елементами. Конструкція мобільна, практична і дозволяє кастомізувати простір, а також експериментувати із зонуванням у разі потреби.
ПВС гармонійно виглядає зі спортивним обладнанням, і часто використовується в оформленні фітнес-клубів, зон для кросфіту і так далі.
Завдяки сітчастій структурі просічно-витяжної сітки навіть високі конструкції не «крадуть» простір, і можуть бути успішно використані для відділення тематичних зон.
Часто глибокі місткості для зберігання виглядають масивно, і якщо глуха конструкція, то товари презентуються не дуже ефективно. Просічно-витяжна сітка дійсно нагадує сітку, і завдяки цьому навіть об'ємні конструкції зберігають проникність. Клієнт побачить товари на відстані, що позитивно позначається на конверсії та середньому чеку в магазині.
ПВС гармонійно поєднується з металевим каркасом, елементами із ДСП, пластику та фурнітурою. Також він фарбується та доповнюється декором різної складності.
Безумовно, вибір матеріалів для вашого торгового простору залежить від ДНК-бренду, фірмового стилю та ніші, у якій ви працюєте. Просічно-витяжна сітка — лише одна з можливостей в оформленні торгового середовища, яка поки що не дуже активно представлена на українському ринку спортивного ритейлу.
Команда Ustor з радістю реалізує будь-який проєкт на основі вашого брендбука та створить для ваших клієнтів по-справжньому яскравий та зручний простір. Простір, у якому хочеться проводити час, отримувати нові емоції та робити покупки.
Завдання: Розробити стелаж для виділення в ряду електро-, бензо-, зварювальних інструментів Рішення: Виробництво брендового стелажа на основі серії RAF у фірмових кольорах компанії (помаранчевий і чорний). Таке рішення дозволило яскраво […]
18-11-2015
Кейс № 3. Стелаж для інструмента
Euroshop – найбільша світова виставка в галузі обладнання, технологій та маркетингу в ритейлі. У 2017 кількість учасників і відвідувачів побило всі рекорди за 50 років існування заходу: 18 виставкових залів, […]
13-03-2017
СЛІДАМИ EUROSHOP 2017. 6 ТРЕНДІВ, ЯКІ ЗРОБЛЯТЬ МАГАЗИН УСПІШНИМ
Зовсім недавно Forrester провели дослідження, у ході якого опитали як рітейлерів, так і покупців. Основним завданням американської компанії було виявити очікування клієнтів і готовність компаній надавати аудиторії релевантний досвід взаємодії. […]
2-03-2020
Покупці хочуть зручності покупок online і offline… Але чи готові до цього рітейлери? [Дослідження Forrester]
Заявку відправлено!
Наш фахівець зв'яжеться з Вами найближчим часом