2-03-2020
Щороку рітейл-компаній відкривають все більше і більше нових магазинів. У цій статті ми підведемо підсумки за 2019 рік і розповімо, скільки нових точок було введено в експлуатацію найбільшими торговими мережами нашої країни, розподіливши їх за такими категоріями:
-FMCG;
-Beauty & Drogerie;
-Електроніка, гаджети та інша техніка;
-Товари для дому.
Лідером з відкриття нових точок останні декілька років в FMCG-рітейлі можна назвати АТБ-Маркет. Минулий рік – не виняток. Так, на початок 2019 року дана торгова мережа об'єднувала 990 об'єктів. За даними ж за 20 грудня їх кількість досягла позначки 1052. З них було відкрито:
-10 торгових точок в Південному регіоні;
-12 – в Київському регіоні;
-12 магазинів в Дніпровському;
-5 в Харківському;
-23 в Західному регіоні нашої країни.
Fozzy Group також займалися розвитком торгової мережі. Так за цей рік вони відкрили:
-3 об'єкти в мережі Thrash !;
-17 супермаркетів Фора;
-23 нових і 5 оновлених супермаркетів Сільпо.
Так, у грудні 2019 року FMCG-рітейл Fozzy Group налічував 258 супермаркетів Сільпо, враховуючи 4 Le Silpo, 247 супермаркетів Фора, 39 маркетів в мережі Thrash! і 1 продуктовий маркет Favore.
За даними на 11 грудня список торгових точок в мережі Varus поповнився 11 новими об'єктами. Найбільш знаковою подією стало повернення супермаркетів мережі в Донецьку область. Так, новий Varus відкрився в Світлодарську. У планах було відкриття ще 3 точок до кінця року. Всього торговельна мережа «розрослася» ще на 15 магазинів.
Novus відкрив 4 нових супермаркети. При цьому 2 точки, одна з яких знаходилася в столиці, а інша в Рівному, були закриті. Так у грудні 2019 в Україні налічувалося 43 магазина мережі.
Інші лідери продуктового рітейлу України не займалися розширенням настільки активно. В основному акцент був зроблений на тому, щоби поліпшити програми лояльності, якість обслуговування оптових і роздрібних клієнтів, а також оптимізувати внутрішні процеси. Так, німецька фірма Metro Cash & Carry поповнила список своїх торгових точок супермаркетом в Чернігові, а найбільший український холдинг Рітейл Груп відкрив магазин у столиці.
У підсумку список лідерів в продуктовому рітейлі виглядає наступним чином:
-АТБ-Маркет і 87 нових магазинів;
-Fozzy Group, який відкрив 48 магазинів;
-Varus, який поповнив свою мережу 15 новими точками;
-Novus з 4 об'єктами;
-Рітейл Груп і Metro Cash & Carry, що відкрили по 1 магазину.
Абсолютний рекорд встановила компанія EVA. У 2019 вони встигли відкрити 218 магазинів. Однак варто зазначити, що при цьому 22 об'єкти даної мережі було закрито, тобто чистий приріст трохи менший.
Інші учасники даного сегмента відкрили не так багато магазинів. Наприклад, Prostor відкрив всього лише 24 об'єкти і це за умови, що в цьому році було закрито 20 магазинів. У результаті їх чистий приріст склав всього лише 4 торгові точки.
Компанія Watsons, другий за розмірами український drogerie-рітейл, взагалі скоротила свою мережу. У 2019 вони відкрили 4 магазини, закривши при цьому 13 інших об'єктів.
Мережа LUSH, що займається продажем handmade-косметики також трохи скоротила кількість магазинів, закривши один з них. На сьогодні компанія налічує всього лише 14 торговельних точок.
Однак деякі представники beauty & drogerie рітейлу не тільки не скорочували, але і збільшували кількість своїх об'єктів. Наприклад, мережа ISEI, що спеціалізується на косметиці від корейських виробників, відкрила в 2019 році 16 магазинів, велика частина яких – в Києві.
Лідер українського ринку парфумерії і косметики компанія Brocard, також відкрила 5 магазинів і 3 торгових об'єкта. При цьому в кінці грудня планувалося відкрити ще один об'єкт.
У підсумку, якщо не враховувати показники чистого приросту, ТОП представників рітейлу в даному сегменті (за кількістю відкриттів нових магазинів) буде виглядати наступним чином:
1.Eva (218 магазинів);
2.Торгова мережа Prostor (24 точки);
3.ISEI (16 магазинів);
4.Brocard (9 нових об'єктів);
5.Watsons (4 торгових точки).
Компанія Алло відкрила і оновила за минулий рік 35 торгових точок. В цілому ж кількість магазинів скоротилася на 10. Однак закриття старих об'єктів було компенсовано запуском декількох об'єктів нового формату. У Дніпрі відкрилася один з найбільших торгових точок Алло Мах, а в Харкові стартувала колаборація з мережею кав'ярень Арома Кава. Крім того, завдяки активній співпраці з Phillip Morris, компанія змогла створити зону IQOS у всіх магазинах Алло Мах.
Eldorado відкрив тільки 6 нових об'єктів, зробивши основний акцент на зміні формату і оновленні старих точок. В кінцевому рахунку, компанія реформатувала 25 об'єктів.
Фокстрот також в основному сконцентрувався на реформатуванні магазинів. За цей рік вони встигли:
-Перевезти - 5 магазинів;
-Оновити - 10 магазинів;
-Відкрити - 4 магазини.
Цитрус збільшив свою мережу на 10 магазинів. При цьому один з об'єктів було розширено, а ще в 2 точках з'явилася зона Apple Shop.
Три магазини з'явилося і в мережі Comfy, проте якщо дивитися на показники чистого приросту, то можна сказати, що кількість торговельних точок скоротилося (93 замість 94).
Ще один представник - мережа невеликих магазинів ЖЖУК, яка займається продажем гаджетів. Ця компанія вирішила суттєво розширити бізнес, збільшивши кількість точок з 650 до 700. 2019 рік вони провели, збільшуючи ефективність роботи і змінюючи формат вже існуючих точок.
Список лідерів в даному сегменті виглядає наступним чином:
1.Торгова мережа Алло, котра відкрила 35 нових об'єктів;
2.Компанія Eldorado, що відкрила і обновила 31 магазин;
3.Мережа магазинів Фокстрот (19 об'єктів);
4.Цитрус, який відкрив 10 торгових точок;
5.Comfy, який поповнив свою мережу 4 торговими об'єктами.
Епіцентр К, який лідирує в сфері торгівлі непродовольчими товарами на українському ринку, продовжує розширювати і оновлювати свою мережу. Так компанія відкрила 8 ТЦ, 7 з яких невеликого формату. Крім того, був змінений формат 2 гіпермаркетів Нова Лінія, а також створений один фулфілмент-центр, основною діяльністю якого стало обслуговування замовлень з інтернет-магазину.
Мережа JYSK (Данія) відкрила в Україні 11 магазинів, причому закрився при цьому тільки один. Особлива увага приділялася географічної поширеності. Таким чином, на даний момент налічується 57 об'єктів в різних регіонах.
Компанія Агромат, що займається продажем плитки та сантехнічних виробів відкрила тільки 1 об'єкт в нашій країні. Однак основним досягненням стало відкриття магазину в Грузії. Він став першим Агромат поза Україною.
Представник DIY-рітейлу Leroy Merlin з Франції теж відкрив 1 магазин. Подія стала знаковою, оскільки це - перший об'єкт мережі за межами Києва. Він відкрився в Одесі і став 5-м в українській мережі.
1.JYSK, який відкрив 11 магазинів в різних містах України;
2.Епіцентр К, який відкрив і який змінив 10 торгових центрів;
3.Агромат, який ввів в експлуатацію 2 магазини (один з них - в Батумі);
4.Leroy Merlin і їх одеський магазин.
Ось так пройшов 2019 рік для FMCG, Beauty & Drogerie, а також компаній, які продають електроніку і товари для дому. Яким для торгівлі буде 2020? Що буде важливіше: відкриття нових точок або редизайн та покращення поточних? Зовсім скоро ми розповімо і про це.
Дитячий одяг можна презентувати у звичайних банках, на мотузках, ланцюгах або літаючих полицях. Обмежень для польоту фантазії практично немає. І дизайнери постійно це доводять. Ми зібрали 10 прикладів стелажів для […]
15-03-2019
Стелажі для демонстрації дитячих товарів [14 прикладів]
Ви коли небудь були в магазині який працює виключно завдяки технологіям? Можливо, в найближчому майбутньому у вас буде така можливість, адже в студентському містечку Університету Хефей, приблизно в 450 км […]
1-03-2018
МАГАЗИН МАЙБУТНЬОГО
Лінійний персонал в компаніях зазвичай займає близько 80% від усього штату. Саме ця категорія працівників сфери роздрібної торгівлі найбільше схильна до еміграції: продавці-консультанти, касири, експедитори … За різними даними, понад […]
15-08-2019
Як технології допомагають впоратись з нестачею кадрів в рітейлі
Заявку відправлено!
Наш фахівець зв'яжеться з Вами найближчим часом