5-03-2019
Ви вклалися в дизайн торгової точки, ретельно підібрали асортимент, а продажі все одно йдуть мляво? Можливо, справа в невдалому плануванні торгового простору магазину. Адже залучити користувача до вітрин мало, треба його через них провести — так, щоб він не пішов розчарованим і з порожніми руками. А якщо у вас немає молодих та незакомплексованих консультантів, здатних професійно привести його до покупки «за ручку», це завдання має вирішуватися завдяки грамотному плануванню та зонуванню вашої торгової площі. Це означає розмістити своє торгове обладнання так, щоб:

Щоб спроектувати простір вашого торгового залу, потрібно перш за все визначити його форму та загальну площу. Прямокутний простір — зрозуміле, просте та зручне в плані ефективності розміщення конструкцій торгового обладнання. Торгова площа круглої або овальної форми — це вже сама по собі проблема, яка ускладнює підбір і розміщення вітрин, полиць, стелажів...
Далі вибирається точка входу до вашого магазина. Абсолютна більшість людей — це правші, які при спонтанному русі схильні йти праворуч-ліворуч, проти годинникової стрілки; дивитися направо і вибирати товари по праву сторону від себе. Це потрібно враховувати при плануванні місця для полиць та стелажів.
Потім необхідно визначитися з основними торговими зонами в магазині, розподіливши по ним бренди та категорії товарів з урахуванням його пропускної здатності та товарного обороту. Планування також залежить від площі магазину, його цінової категорії та товарного асортименту. Воно повинно забезпечити високу прохідність, зручність орієнтування та пересувань для потоку відвідувачів, а також хорошу оглядовість товарів у всіх окремих зонах.

Виділяють три основні зони в торгових залах роздрібних магазинів:


Якщо показник коефіцієнта установчої площі роздрібного магазину з обладнанням коливається в межах 0,25–0,35, то планування його торгового простору вважається вдалим. Значить, що баланс дотриманий — у магазині немає ні надлишкового асортименту, ні нестачі в торговому обладнанні. Вивести цей коефіцієнт легко: потрібно площу торгового обладнання розділити на площу всього торгового приміщення. У магазинах економ-класу цей коефіцієнт буде більшим, а в дорогих, елітних бутіках навпаки — набагато меншим.

Великі магазини як правило використовують різні комбінації з поєднань 2 або навіть 3 вищеназваних типів планування. Наприклад:
Все більша кількість товарів у сучасних роздрібних супермаркетах виноситься на торгове обладнання острівного типу, або на низькорівневі стелажі округлої форми. Зони з товарами вдало поєднуються з зонами для відпочинку: бари, кафе, кав'ярні. Для фруктів / овочів формують зону з плануванням за образом звичайного продуктового ринку.

Виставити правильний коефіцієнт для площі під обладнання вам допоможуть основні показники ваших продажів. Додаткове обладнання може знадобитися, якщо коефіцієнт продажів низький, рівень доходу відвідувачів — середній та низький, і ви хочете поліпшити поточний стан справ. Якщо ж коефіцієнт продажів високий — перегляньте асортимент, приберіть товари, що погано продаються.

Безумовно, підхід до планування торгового простору повинен бути індивідуальним для кожного конкретного магазину. Однак, якщо виділити загальні принципи для планування та зонування в рітейлі, виглядати це буде так:
Потрібно враховувати інші ергономічні вимоги, на зразок мінімального місця для зручного проходу покупця з кошиком між стелажами тощо.
Онлайн-шопінг асоціюється зі швидкістю та зручністю, але йому так і не вдається витіснити фізичні покупки. Ритейлери сприймають його як конкурента, який так і не може зрівнятись з миттєвим задоволенням, сенсорним […]
19-03-2024
Як POP та POS маркетинг впливає на клієнтський досвід
Споживання та необхідність в збільшенні виробничих потужностей тривалий час стимулювали ринок створювати багато серійного обладнання. Але час плине, і зараз у фокусі виявляється один очевидний факт: «Двох однакових бізнесів не […]
9-04-2021
Кастомізація — майбутнє ритейлу
Лінійний персонал в компаніях зазвичай займає близько 80% від усього штату. Саме ця категорія працівників сфери роздрібної торгівлі найбільше схильна до еміграції: продавці-консультанти, касири, експедитори … За різними даними, понад […]
15-08-2019
Як технології допомагають впоратись з нестачею кадрів в рітейлі
Заявку відправлено!
Наш фахівець зв'яжеться з Вами найближчим часом