20-08-2019
Автоматизація та збут продукції через торгові автомати демонструють все більш позитивні тенденції та їх частка у роздробі невпинно зростає. Але яка ситуація з вендингом зараз в Україні?
В нас цей напрям практично вільний, попри всі великі перспективи. Нові технології, прискорення ритму життя, дефіцит часу, електронні рахунки — різні фактори призводять до того, що серед споживачів зростає популярність кас самообслуговування і автоматів, що дозволяють в будь-який час і без додаткової допомоги придбати бажані товари.
Українська ж ніша таких автоматів представлена переважно кавовими автоматами, автоматами з продажу снеків і терміналами для сплати побутових послуг. Але ринок, безумовно, буде розвиватись надалі, а світові тенденції не залишать в стороні й Україну.
У США вже відзначили цікаву тенденцію: нове покоління вважає за краще використовувати онлайн-технології для заробітку, уникаючи фізичної праці чи офіційного працевлаштування на повний робочий день.
Технічний прогрес, активний розвиток соціальних мереж та мобільних додатків надали поколінню Z нові інструменти для більш легкого та успішного заробітку. Останні роки в США відзначається стабільна тенденція до появи нових, все більш різноманітних додатків для обміну та продажу секонд-хенд одягу і взуття, більшість з яких орієнтовані на молодих людей до 26 років.
Depop — один з найбільш популярних додатків такого типу для продажу одягу через інтернет. Він дозволив деяким підліткам домогтися комерційного успіху навіть до того, як ті отримали атестат про шкільну освіту.
Сучасні сервіси доставки та безпечних покупок підвищують лояльність українців до онлайн-покупок. Згідно з дослідженням GfK, сьогодні вже кожен третій українець, який використовує інтернет, хоч раз робив онлайн-замовлення. При цьому практично 100% цих користувачів лише за останній рік багато разів вдавалися до онлайн-шопінгу. До того ж, зазвичай середній дохід онлайн-покупців вдвічі перевищував дохід оффлайн-покупців, згідно з тим же дослідженням GfK.
На платформі OLX відзначають схожу тенденцію — топ-лідером продажів залишається електроніка. У трійку лідерів також потрапили одяг і косметика; крім цього, великий попит мають дитячі речі. У порівнянні з 2018 роком, в цьому році набирає популярність і категорія «товарів для дому».
Спонукати користувачів до здійснення онлайн-покупок можуть самі різні мотиви. В цілому ж покупці відзначають схожі тригери та переваги, що надаються тим чи іншим продавцем, або майданчиком. Найбільш дієві з них — це:
Що стосується доставки, згідно з статистикою GfK і OLX, найпопулярнішим способом залишаються послуги великих кур'єрських служб.
Інтернет стає безпечнішим для комерції та довіра користувачів до безготівкової оплати зростає. Згідно з даними GfK і OLX, на сьогодні більшість покупців віддає перевагу розрахунку за допомогою картки чи банківського переказу, і тенденція свідчить лише про зростання популярності цього виду оплати.
З кожним роком конкуренція у світі ритейлу зростає, створення хорошої репутації та «базис» з постійних покупців допомагають зберігати стабільність і збільшувати прибуток всупереч різним чинникам та коливанням ринку. При цьому фінансові витрати на залучення нових клієнтів в рази перевищують витрати на утримання старих.
Згідно з дослідними даними, у споживачів з кожним роком зростають очікування від обслуговування. Для багатьох саме сервіс є індикатором того, як компанія ставиться до нього і чи варто з нею взаємодіяти. Основні скарги українських покупців звелися до конфліктів при купівлі товарів і послуг.
У таких випадках зворотний зв'язок — це те, що допомагає підвищити лояльність аудиторії, утримати постійних покупців, зберегти репутацію та уникнути збитків. Але при цьому лише незначна частина споживачів зазначила, що вони готові залишати скарги або витрачати час на з'ясування відносин.
Компанія 4Service провела опитування для виявлення найбільш комфортних каналів зворотного зв'язку, якими хочуть користуватись покупці. Також була проаналізована їх ефективність. За результатами цього дослідження була сформована наступна картина користувацьких переваг:
Найбільш ефективним в залагодженні проблемних моментів та вирішенні конфліктів виявилось усне звернення до відповідальної особи, а також можливість залишити відгук в реальному часі за допомогою мобільного пристрою.
Важливість вміння налагоджувати діалог зі своїм споживачем і мати зворотний зв'язок складно переоцінити, тому в найближчій перспективі можна відзначити необхідність розвитку і розробки сервісів зворотного зв'язку, до яких є доступ з мобільних пристроїв.
Такими були основні новини липня та спостереження за світовим та українським рітейлом — залишайтеся з нами!
Сьогодні не проблема відшукати стелажі масового виробництва, зробити замовлення та швидко оформити нову торгову точку. Але тренд «пропонувати товари на замовлення» поступово витісняє шаблони. Більш того, у власників бізнесу часто […]
25-03-2019
Те, що залишається за кадром [виробництво Ustor]
Мода — це сфера, де панують креатив і емоції. Не дивно, що в епоху консьюмеризму сфера фешн-ритейлу розвивається дуже динамічно. За даними Euromonitor International, у 2016 році цей ринок за […]
6-04-2018
Ритейл-концепт і тонкощі обладнання fashion-магазинів
Престижні щорічні нагороди MAPIC, засновані у 1996 році, видаються за кращі досягнення, інновації та креативність у сфері ритейлу, девелопменту та торговельної нерухомості. Найбільша в Європі, 23-я церемонія MAPIC Awards відбулася […]
22-02-2019
Топ-10 ритейлерів на MAPIC Awards 2018
Заявку відправлено!
Наш фахівець зв'яжеться з Вами найближчим часом